Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Underskrift til netbank

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Aug 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Når jeg skal skrive under på at jeg selv må bruge/styre min virksomhedskonto/netbank, skal jeg så bruge min egen underskrift til at skrive under på virksomhedens vegne ? 😊

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

skrive under - du må mene med nemID (for ellers har du vel ikke andet end din alm underskrift) Er det en personlig konto hvor CVR er tilknyttet så kan du normalt bruge den personlige nemID - er det en erhvervskonto kun tilknyttet CVR, så skal det være medarbejdersignatur NemID som du jo under alle  omstændigheder skal ha fat i.

Er det for at give dig som person fuldmagt til at kunne se din virksomhedskonto i din personlige netbank som fuldmagt  så er det din virksomhedssignatur (eller en del banker kan tilknytte ved brev)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Som regel hvis man opretter en erhvervskonto, vil banken jo lave en aftalekontrakt, hvor du skriver under med din almindelige underskrift (din egen underskrift). Herefter vil du få et særligt Erhvervs-NemID til netbank (ikke det samme som det offentlige). 

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas Peter Høgfeldt Andersen:
Herefter vil du få et særligt Erhvervs-NemID til netbank (ikke det samme som det offentlige). 
min erfaring er at flere og flere banker går/er gået over til alm nemID også til erhverv - men ja det kan sagtens være tilfældet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Andreas Peter Høgfeldt Andersen:
Herefter vil du få et særligt Erhvervs-NemID til netbank (ikke det samme som det offentlige). 
min erfaring er at flere og flere banker går/er gået over til alm nemID også til erhverv - men ja det kan sagtens være tilfældet

vh John H

Okay, det er da en god udvikling for enkeltmandsvirksomheder. Der skulle også snart komme en generel ændring for enkeltmandsvirksomheder, så man også i det offentlige i større grad kan anvende sit personlige NemID. Jeg har selv et Erhvervs-NemID specielt til netbank og et Erhvervs-NemID til det offentlige - og jeg kan ikke logge på min netbank med mit personlige NemID. Men fint hvis man kan ved nogle banker. 

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Tilmeldt 31. Aug 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Har fået et par papirer, som det her, hvor der f.eks står "underskriftsberettiget".. er det min egen personlige underskrift ? :)

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, hvis det bare er bankpapirer og det er en enkeltmandsvirksomhed, er du som ejer af virksomheden den der skal sætte underskriften - og det er bare din almindelige underskrift. Du skal ikke ud og opfinde en underskrift til virksomheden. 

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas Peter Høgfeldt Andersen:
jeg kan ikke logge på min netbank med mit personlige NemID. Men fint hvis man kan ved nogle banker. 
ved ikke om enkeltmands så kan bruge personlig nemID men Nordea har skrevet ved indlæg, at i stedet for den gode gamle netbank log ind på computeren kan jeg bruge virksomhedens nemID MEN - første gang jeg gør det, så er det slut med den lidt hurtigere version, hvor signaturfilen ligger på computeren i egen mappe - så er det altid virksomheds nemID signatur eller nøglekort hvis man bruger et sådan -  så jeg har ikke taget springet Big Smile

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

thenewone:
Har fået et par papirer, som det her, hvor der f.eks står "underskriftsberettiget".. er det min egen personlige underskrift ? :)
jep du har ikke andre - og de to andre er enten vitterlighedsvidner du kender - eller du venter med at underskrive til du står i banken og så lader banken to af deres folk være vitterlighedsvidner for de to andre underskrifter

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)