Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bliver kunder "skræmt" af .com / .net?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Viborg
Tilmeldt 14. Sep 15
Indlæg ialt: 16
Fra  AFodbold v/Anders Thrige Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er :-)

Jeg er i gang med at starte en webshop, og det meste er ved at være på plads. Jeg har ikke noget særligt, i forhold til kapital, så derfor bliver jeg nødt til selv at opbygge hjemmesiden. Jeg prøvede kræfter med Wordpress i en måned, men det var ikke der jeg ville lægge mine kræfter i forhold til opstart, jeg har derfor valgt at det skal være nemt og overskueligt og meget nemt at gå til.

Nu til pointen og det reelle spørgsmål:

Jeg har fundet forskellige virksomheder, der tilbyder forskellige løsninger, billige og dyre, med forskellige fordele og ulemper osv. De forskellige muligheder jeg har valgt at vælge i blandt, er både danske og udenlandske. Umiddelbart er det en amerikansk løsning jeg føler passer bedst, også da jeg ikke forventer stor trafik i det første halve år jeg har hjemmesiden. Den løsning jeg foretrækker, tilbyder ikke .dk domæner, men dog .com og .net. Jeg er lidt bange for, at det kan skræmme potentielle kunder væk, at det er en dansk hjemmeside, med den type endelser.

Hvad er jeres erfaringer/holdninger/tanker om dette?

På forhånd tak :-)

Dbh Anders

 

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, som .com domæner er generelt ikke noget der skræmmer danskere væk. Mange danske virksomheder anvender primært et .com domæne - også over et .dk domæne. 

Når det er sagt, er det jo også muligt at købe både et .dk og .com domæne og så evt. omdirigere .dk domænet til .com domænet. 

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Fra Viborg
Tilmeldt 14. Sep 15
Indlæg ialt: 16
Fra  AFodbold v/Anders Thrige Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andreas, tak for svaret. :-)

Ja, som du skriver er det altid muligt at købe et DK-domæne og så flytte det. Jeg ejer lige nu et .DK-domæne, men Scannet (som jeg har købt det af) kræver 1500kr. om året for at kunne flytte det til andre. 

Men igen, tak for svaret på mit spørgsmål :-)

Dbh 

Anders Thrige

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er gratis at flytte et DK-domæne via DK-hostmaster. Der kan dog være nogle udgifter i forbindelse med DNS-service og lign. ved den udbyder du flytter TIL - men ikke ved den udbyder du flytter fra. Det kan de ikke forhindre, så det synes jeg da lyder lidt mærkeligt. 

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Fra Allerød
Tilmeldt 17. Feb 15
Indlæg ialt: 89
Fra  Spam Buster Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Spam Buster Email hosting med spamfilter der virker!

Fra Viborg
Tilmeldt 14. Sep 15
Indlæg ialt: 16
Fra  AFodbold v/Anders Thrige Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Yes, i har ganske ret, my bad :D

Det er lige præcis det du skriver der, Andreas, med DNS-service. Det er et DNS-hotel (mener jeg de kalder det) Der koster de der 1500 kr. 

Dbh

Anders Thrige

Fra Allerød
Tilmeldt 17. Feb 15
Indlæg ialt: 89
Fra  Spam Buster Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

1500 kr for dns er godt nok dyrt :)

Spam Buster Email hosting med spamfilter der virker!

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

DNS for DK domæner er gratis hos f.eks. unoeuro.

Så flyt det gratis til Unoeuro og peg det derhen hvor du vil.

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Tilmeldt 1. Oct 15
Indlæg ialt: 34
Fra  test Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

com og net er intet problem. Kør på

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)