Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed betaler ikke regningen

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 169
Fra  Kapteina Reklame Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg har tidligere haft problemer med APS som ikke får betalt deres regning.

Nu står jeg i en situationen hvor en enkeltmandsvirksomhed nægter at betale en regning, uden egentlig årsag.

- Der er indgået aftale pr. email, kunde accepterede tilbud

- Produktet blev udviklet og leveret efter kundes ønsker, kunde accepterede materialet og takkede for samarbejdet.

- Faktura blev fremsendt, og ej betalt.

- Jeg forsørger at kontakte kunden pr. telefon, email og sms uden held.

- 1-2 måneder senere opnår jeg endelig privat kontakt med kunde, her hævder kunde at denne ikke er tilfreds med produktet og at denne har forsøgt at kontakte mig flere gange uden held. Jeg har dog hverken modtaget noget kontakt det ene eller det andet sted - og det står i skarp kontrast til det faktum at jeg har udsendt massevis af emails, rykkere telefonopkald mv - uden respons.

- Jeg har nu tilbud kunde at ændre de små ting denne ikke var tilfreds med ( En eksportering af en grafisk opsætning, som denne faktisk allerede havde modtaget... )

Af principsag bliver den sendt til retten på et senere tidspunkt, ved mindre der selvfølgelig bliver betaling, men hvordan foregår det med betaling af retsomkostninger i en sag som denne? Og hvordan fungerer hæftelsen for kunden da denne er en enkeltmandsvirksomhed? Hvordan sikres betaling hvis kunden eventuelt intet ejer?

Mvh Nikolaj

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Kapteina:

1

Af principsag bliver den sendt til retten på et senere tidspunkt, ved mindre der selvfølgelig bliver betaling, men hvordan foregår det med betaling af retsomkostninger i en sag som denne?

Du kan billigst køre det som en småsag  - og formentlig ikke som egentlig inkasso, da du jo er gået med på at lave ændringer, og dermed jo ha anerkendt en konflikt . Småsag er så billigst - læs http://johnhannover.blogspot.dk/2015/03/smasagvedretten.html 

2

Og hvordan fungerer hæftelsen for kunden da denne er en enkeltmandsvirksomhed? Hvordan sikres betaling hvis kunden eventuelt intet ejer?

Kunden hæfter personligt med sin formue  hvis kunden intet ejer, så kan du ikke få noget før denne igen ejer noget eller via aftale eller kunden får måske gældssanering, men det skal jo være et ganske alvorligt beløb for kunden lige frem erklæres personligt konkurs 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 169
Fra  Kapteina Reklame Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar!

Der er indtil videre ikke foretaget ændring - blot orienteret kunde om at hans ønske allerede var opfyldt - da hans ønske omfattede en bestemt fil type - som allerede var udleveret, og godkendt fra hans side.

Det ændrer vel den situation ikke?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Kapteina:

Tak for svar!

Der er indtil videre ikke foretaget ændring - blot orienteret kunde om at hans ønske allerede var opfyldt - da hans ønske omfattede en bestemt fil type - som allerede var udleveret, og godkendt fra hans side.

Det ændrer vel den situation ikke?

måske - Inkasso kan kun bruges hvis der ikke er uenighed om varen/ydelsen og det lyder det som at der er - og så er det retten der skal i spil - småsag f.eks

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 169
Fra  Kapteina Reklame Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok.

Kunden har hverken klaget eller skrevet indsigelse. Ej heller prøvet at kontakte mig på telefon, sms, besked eller andet - hvad det så indikerer er vel op til den enkelte at vurdere.

Ydermere har jeg tilbudt kunden at lave en hvilken som helst ændring kunden kunne ønske - så hvis kunden stadig nægter at betale - selvom der ikke er noget galt med produktet, så må det jo være fordi kunden ikke gider at betale?

Men kunden skal vel som minimum besvare mine breve/emails med dennes "indsigelser" ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Kapteina:
Men kunden skal vel som minimum besvare mine breve/emails med dennes "indsigelser" ?
det er der ingen lov om, men han skal betale og gør han ikke det - så kører du inkasso hvis han ikke har gjort indsigelse - skriv evt rekommanderet brev om inkasso inden 8 dage hvis ikke han har betalt - og ellers  - småsag

Det er klart uvenligt ikke at svare - men jo ikke forbudt som sådan

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)