Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

investering i lejlighed(er)

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Fredericia
Tilmeldt 3. Oct 15
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino brugere.

Jeg er i en årrække lejet meget med tanken omkring at investere i en enkelt lejlighed som start..

Hvor mange udgifter har man som udlejer af en lejlighed? (Ja, der spiller enormt mange aspekter ind og hvordan bliver lejligheden passet på osv, osv.) Men hvis man nu går ud fra at det er nogle fornuftige lejere og diverse ting i lejlighed tager imod generel slid. 

Hvad skal man specielt tage hensyn til som udlejer og hvor store ville udgifterne være kontra indtægten på den månedtlige husleje? 

Der opstår jo også et lån som skal afbetales på.

Har en alder af kun 23 år og er igang med en administrativ & økonomi uddannelse så ville derfor selv kunne sidde med alt papir arbejdet.

Tidligere uddannet Tømrer, så jeg kan også selv lave diverse ting der går i stykker hvis tilfældet er ude. 

Med venlig hilsen den ambitiøse. 

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har selv en udlejningslejlighed i Århus. Man har de samme udgifter som hvis du selv boede i den. Dvs. ydelsen på lånet, fællesudgifter til ejerforening, ejendomsværdiskat samt udgifter til vedligeholdelse.

Derudover skal du betale skat af lejeindtægten. Hvis du selv har beboet lejligheden er gevinsten ved salg skattefrit.

I mit eksempel dækker lejeindtægten nogenlunde de faste udgifter - renter på lån, fællesudgifter samt ejendomsværdiskat. Der er altså ingen månedlig indtægt, men ejendommen er steget en del i værdi, og da denne værdistigning er skattefri da jeg selv har boet der, ser det fornuftigt ud.

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Fra Fredericia
Tilmeldt 3. Oct 15
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Så som udgangspunkt er det ikke en enkelt lejlighed man skal investere i hvis man søger en indtægt i det? Eller er det forkert antaget. 

Jeg ønsker ikke selv at bosætte mig i lejligheden da min plan er at bygge en virksomhed op i konceptet med at leje lejligheder ud rundt omkring i landet (som udgangspunkt Aarhus og selvfølgelig helst hele opgange da det er lettere at administrere ifht. renovering osv.)

Men som 23 årig og ingen værdier som hus eller andet, er det nok ikke lige en hel opgang man skal kaste sig ud i. 

Fra Hobro
Tilmeldt 11. Jun 14
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er helt rigtigt hvad der er skrevet. Tilføjelsen bør dig være, at du skal købe en lejlighed (hvis du ikke allerede har den) som du som absolut minimum kan køre i nul på, når alle udgifter er betalt og du har sat fx 1.000kr til uforudsete udgifter. Regn med 50-100kr i vedligehold pr. kvm årligt - så er du sikker på ikke at blive taget "med bukserne nede" og tabe på driften. Jeg har før set folk købe lejligheder der kører i minus, med forklaringen at, "de stiger jo i værdi"... Den må du ikke falde i! Så er det ikke længere investering men spekulation. Det er ok den kører i nul når ALT er betalt inkl vedligehold. Det skal iøvrigt også være et lån med afdrag, da du ellers igen køber med henblik på fortjeneste ved videresalg (udover købsværdien), og det er ikke en optimal strategi i min optik. :-)

Fra Fredericia
Tilmeldt 3. Oct 15
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg boede i Aarhus med min kæreste havde vi en lejlighed på 58 kvm lige nede bag ved Aros til 7100 om måneden, inkl. A/C.

Den lejlighed blev solgt som vi flyttede til omkring 1,7. 

Så lad os bruge den som eksempel. (Har brug for lidt perspektiv :o) ) 

- Jeg går ned i banken om låner de har 1,7million til denne lejlighed og vælger derefter at leje den ud til, ja lad os sige samme husleje. 

De ca. 7000 jeg vil få hver måned af dem der lejer sig ind i min lejlighed svarer ca. til alle de udgifter jeg nu har skaffet mig på lån og veligeholdelse af lejlighed? 

Er der intet i dette beløb som sættes ind på en form for "opsparing" hvis køkkenet eller andet pludselig brister, og hvis ikke er de lige til at putte i lommen. Med den forståelse at det er en form for indtjening?

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

De 7.000 efter skat burde kunne dække de faste udgifter. Er der noget tilovers er det op til dig selv om du vil hensætte dem til vedligeholdelse. Du kan godt putte dem i lommen, men hvis du skal skifte køkkenet er du måske nødt til at optage et nyt lån, og er således afhængig af at værdien er steget.

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Fra Hobro
Tilmeldt 11. Jun 14
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det du skal svare skat af, er det der er tilbage når alt er betalt. Ikke huslejen. Ellers ville der aldrig være nogen der kunne tjene penge på udlejning.
Hvis jeg var dig ville jeg kigge efter en ejendom med fx 2-3 lejemål i og starte dér.
Hvis du låner 1.36 mio (de 80%) på et 30-årigt obligationslån MED afdrag og 15% i et banklån og så de sidste 5% selv, så tvivler jeg stærkt på, at du kan klare dig for 7.000 i månedlig ydelse. ;-)
Har du læst bøger omkring emnet?

Fra Fredericia
Tilmeldt 3. Oct 15
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har hverken læst bøger eller ydermere læst noget som helst omkring dette.

Men, ja havde godt skænket det lidt tanker, at der muligvis ikke var den helt store gevinst, medmindre man investerede i lidt flere på en gang.

"You have to go big, to earn big" som det siges..

En vigtig kilde kunne være "Kære mor" hun er selv Advokatssekretær og ejendomsmægler, så der er lidt tråde at trække i der. :-)

Fra Fredericia
Tilmeldt 3. Oct 15
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er selvfølgelig også løn/SU ved siden af denne ydelse på 7000.

Den ydelse skal selvfølgelig ikke være hvad der bringer brødet på bordet. :D

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

BastianJ:
Jeg går ned i banken om låner de har 1,7million til denne lejlighed

Ja held og lykke med det. Var det 23 du var ?, og ingen sikkerhed for lånet, og sikkert heller ikke 100,000kr til udbetalingen ?. Du lever i en drømmeverden.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)