Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bitcoin/BTC og SKAT problemer

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 17. Aug 15
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Har været på ferie, så har ikke haft mulighed for at svare på alle jeres indlæg. Mange tak for alle svarene!

Dog har jeg ikke umiddelbart kunne finde en løsning på mit faktureringsproblem mellem svarene.

Problemet er jo i bund og grund, at vi handler med så mange forskellige privatpersoner, som som udgangspunkt ikke er videre villige til at oplyse privatinformationer. Har snakket med nogle stykker af vores "faste" leverandører, som er meget afvisende for idéen. Er der slet intet smuthul, stort eller lille, som kan løse problemet? Kan forstå at Bitcoins ikke er set som en officiel valuta i SKAT's øjne, men kan ikke se hvordan det hjælper på problemet.

Min partner og jeg har vredet hjerner til de var tørre, dog uden held.

På forhånd tak.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

glem bicoins i første omgang-  dit problem er vel, at du kan ikke drive en virksomhed hvor du ikke dokumenter køb og salg - og hvis kunderne må være hemmelige så er der INGEN udvej. Ellers kunne du jo skrive salg 100.000 kr - køb 1000.000 kr  . og intet kunne dokumenteres da dine kunder jo var hemmelige - og du skulle så i personlig virksomhed ha fordel af underskud på 900000 kr - Du SKAL kunne dokumentere køb og salg - intet andet kan fungere- bitcoins eller DKK

At bitcoins ikke er officiel valuta i skat-  øger så dit problem bare - da du så er privat med mindre du kan dokumentere det er forretningsmæssigt nødvendigt, og den dokumentation ville ikke være OK med et-  kunderne vil være hemmelige

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Aug 15
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar. Salg er intet problem, da vi leverer faktura til vores kunder. Problemet er i købet, da de fleste foretrækker at være anonyme (derved bitcoins, bl.a). Men det ændrer vel ikke på sagen. Kan ikke se nogen lovlig udvej til det - det er noget møg.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 01:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

det er jo laaaangt fra alle de store der har skattely ?? Jeg ville da godt ha link til bare ET stort selskab som driver sin forretning fra DK som sælger uden at kende kundens navn og adresse??  Det krav ændres da ikke hvis trådstarter bor i DK og driver aktiviteten fra DK - men smid gerne en liste med store selskaber, hvor jeg kan handle uden de skal kende mit navn - det vil da være interessant og så skal jeg bøje mig - ser frem til lang liste hvor jeg kan købe helt anonymt her fra DK?

Det koster så også en frygtelig masse + risiko for korrupt direktør i skattelyet - risiko for pengeafpresning og meget andet sjovt - men trådstarter kan da lege med det - det vil bare æde hans penge på ingen tid

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)