Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Freelancer som studerende; hvad skal jeg være opmærksom på? CVR nr.?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Har fået et freelance job ved siden at mit studie, hvor jeg nok kommer til at tjene lige præcis over 50.000 kr. inden året er omme. Så vidt jeg forstår, er jeg vel egentlig selvstændig som freelancer, eller hvordan? Er det bare lige ind og få mig et CVR nr., eller er det anderledes nu jeg er studerende + da det kun måske bliver 52.000 jeg optjener, behøver jeg så ikke? Skal jeg gøre noget andet?

Er der ellers andet I tænker jeg bør være opmærksom på? Jeg mener at have læst det skal indberettes som B-indkomst, i hvert fald.

Iværksætteri er helt nyt for mig, og jeg troede egentlig slet ikke jeg skulle tænke sådan her da jeg tog freelance jobbet; men det blev jeg pludselig mindet om af min gamle far, der dog ikke rigtig kunne svare med sikkerhed på ovenstående.

Håber I har et øjeblik til at guide mig i den rigtige retning.

Mange tak og rigtig god weekend.

Med venlig hilsen,

Martin

Tilmeldt 1. May 10
Indlæg ialt: 59
Fra  formuleringen.dk Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Jeg kan i hvert fald svare på lidt af det: du kan starte med at oprette dig som en privat mindre virksomhed, der ikke er momspligtig (under 50.000 kr. fra du opretter virksomheden og et år frem). Hvis du senere i løbet af året kan regne ud, at du vil overstige de 50.000 kr., går du blot ind og ændrer det til at være en enkeltmandsvirksomhed, der er momspligtig.

Med venlig hilsen
Cecilie

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)