Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til SKAT mm., hobbyfotograf

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Oct 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg har søgt og søgt men har ikke rigtig fundet svar, så nu håber jeg der er nogle kloge hoveder herinde, som kan hjælpe.

Jeg er hobbyfotograf og vil gerne begynde at tage lidt penge for det jeg laver. I den forbindelse har jeg oprettet en gratis hjemmeside (123hjemmeside.dk), som giver et bedre overblik end min facebookside. Jeg har ikke valgt at tage særlig meget for det, og har altså ikke tjent noget endnu.

Mit spørgsmål er: Hvad skal jeg være opmærksom på i forhold til SKAT? Som det ser ud nu ville det jeg tjener være sort. Jeg ved ikke om jeg skal registrere det nogen steder, hvis det nu ikke drejer sig om mere end et par hundrede kr. om måneden, og måske bliver det også mere end det, hvilket jeg selvfølgelig håber på. Jeg vil bare gerne undgå skattesmæk, og jeg har jo ikke tænkt mig at snyde mig fra SKAT - jeg tænkte blot om der var en grænse for hvor meget man må tjene, eller om alt skal registreres, og i så fald hvor henne?

Jeg har selvfølgelig en lille drøm om at blive selvstændig og leve af at fotografere på et senere tidspunkt, men da jeg er i gang med uddannelse og har andet arbejde ved siden af har jeg på nuværende tidspunkt ikke tid og heller ikke penge til at starte virksomhed.

Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Nov 09
Indlæg ialt: 303
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal registere ALT til skat. Uanset om det er 1.000 om måneden eller 50.000.

Hvad du gør? Hvis du har oprettet virksomhed så skal du på din selvangivelse skrive beløbet du har tjent i rubrikken med overskud af personlig ejet virksomhed. Såfremt du ikke har virksomhed så skal du sørge for, at feltet med b-honorar stemmer overens med beløbet du har sendt faktura ud for. Såfremt du sender faktura ud til virksomheder har disse pligt til at indberette b-honorar igennem dit CVR-nummer.

Sender du ikke faktura ud? Så start på det. Opret dig på et online regnskabsprogram. Det skulle gerne være ret let i din størrelse. 

Hvis skat banker på døren og du ikke har styr på dette får du ikke blot et skattesmæk, da du slet ikke har indberettet skatten og kørt tingene sort. Du vil derfor kunne risikere bøde og dom.

Velkommen til en verden af papir og bureaukrati :-) God arbejdslyst!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

når du gerne vil være selvstændig en dag og ikke vil snyde skat så skal du bare føre regnskab . indtægter minus udgifter = overskud som du opgiver i selvangivelsen rubrik 15

Så længe vi taler under 50.000 kr omsætning på 12 lbd mdr - så behøver du ikke oprette virksomhed

vh  John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)