Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adresseservice & Dansk Retursystem

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Sep 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er 

Jeg står og skal tilmelde mig pantsystemet ifm import af nye soda brands fra EU

Det er gået lidt i hårdknude da Dansk Retursystem (DRS) fortæller mig at de ikke godkender virksomheder med postboks med henvisning til deres bekendtgørelse. Og jeg har jo ikke en postboks men adresseservice hos en eksisterende bemandet call center virksomhed, der tager imod post og pakker og enten videresender eller jeg afhenter selv. 

Adresseservice vidste de ikke hvad var, det havde de aldrig hørt om. Så jeg har lidt på fornemmelsen at de ikke rigtig vidste hvordan de skulle forholde sig og det nemmeste var bare at afvise mig. 

Jeg har læst deres bekendtgørelse igennem og intet sted står der at de ikke godkender postboks adresser, kun at de skal have oplyst en firmaadresse og lageradresse som de også har fået. 

Er der nogen af jer der har haft samme problemstilling, eller ved hvordan det i virkeligheden forholder sig? 

Jeg har klaget til den ansvarlige chef og den ligger hos deres juridiske afdeling lige nu. De skilter med det tager 2-5 dage at starte tilmeldingen, jeg måtte rykke dem da der var gået næsten 10 dage. 

Jeg har indkøbt pallevis af sodavand som står hos speditøren i Spanien og bare venter på godkendelse til at komme til DK. Det kan man nemlig ikke få lov til uden et tilmeldingsbevis. 

Her er link til deres bekendtgørelse hvis nogen skulle have lyst til at læse den:

http://www.dansk-retursystem.dk/media(1902,1030)/Gaeldende_pantbekendtgoerelse.pdf

Jeg siger tak for evt svar på forhånd 

Moe Bella

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)