Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Løvens hule! m.m. på DR

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 29. Sep 15
Indlæg ialt: 48
Fra  Ziilas - ziilas.dk Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad synes i om iværksætterprogrammet "Løvens hule" der kører på DR TV med bla. Jesper Buch

Jeg synes det er stærkt og inspirerende at se alle de kreative ideér folk fra hele DK kommer med og får konstruktiv feedback på.

De ord "deltagerne" får med på vejen kan man også selv bruge i sin virksomhed hvis det er samme branche.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ren og skær underholdning :)  

Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 413
Fra  Majora Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes det er et genialt program!

Og det viser rigtig meget, hvor godt det kan betale sig at have styr på sin forretningsplan og være godt forberedt på hvad som helst!

Glæder mig allerede til afsnit 5 :D

Primum webbureau - Profesionelle hjemmesider til ethvert formål.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

ZiiLAS (www.ziilas.dk):
Jeg synes det er stærkt og inspirerende at se alle de kreative ideér folk fra hele DK kommer med og får konstruktiv feedback på.

På mig virker det mere en mærkeligt at så mange af deltagerne, ikke kan besvare helt elementære spørgsmål såsom; hvad er din omsætning eller hvad er din avance på produktet eller manglende kendskab til konkurant / markeds - situationen - Ubegribeligt at de forventer at kunne få penge?

Tilmeldt 29. Sep 15
Indlæg ialt: 48
Fra  Ziilas - ziilas.dk Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, er også enig i at der går en smule reality-tv i programmet. Tror også DR bevidst har sorteret de mere seriøse personer fra eller gemt dem til sidst, og har givet plads til de useriøse/"sjove", så den del af befolkningen der ikke kender til iværksætteri også får lyst til at se med og får øjnene op for muligheden i at starte virksomhed. Det er hele DRs/statens mening med programmet kan man høre i introen.

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det undre mig at de vil invistere med så lidt info og viden om firmaerne.
Normalt ville de vel vide alt fra a-z , vende hver en sten før de invistere vil jeg mene..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

den store fare er  som ved ejendomsmægler progammer  -  at der stikkes en pris ud - en det er slet ikke den pris det slutter med

Jeg så hus i stort sommerhus -ca 100 meter nede langs kysten for vores -   solgt for 15 mio i et af de her huspris programmer hvor 2 mod 2 mæglere gætter

Det blev så iflg tinglysningen ca 8 mdr efter solgt for 4 mio

TV er ofte fiktion

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hvis det foregår som i Shark Tank, Dragon's Den og lign. programmer, er der efterfølgende en due diligence hvor den endelige investering falder på plads.

En del investeringer bliver ikke til noget, eller bliver ændret kraftigt, i de udenlandske varianter. Der har før været "bag om" udsendelser om Shark Tank og det Canadiske Dragon's Den, hvor de fortæller mere om hvad der sker efter udsendelsen. 

Jeg plejer også at Google nogle af de investeringer der er på TV efterfølgende, for at se hvordan det er gået, og om investeringen gik igennem. 

Desværre synes jeg at der er gået for meget underholdning i Shark Tank. Jeg mener, når investorerne begynder at være stjerner, og deltager i Vild Med Dans og lign., er det seriøse nok gået lidt fløjten.

Mvh Carsten

Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 413
Fra  Majora Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

ZiiLAS (www.ziilas.dk):
Jeg synes det er stærkt og inspirerende at se alle de kreative ideér folk fra hele DK kommer med og får konstruktiv feedback på.

På mig virker det mere en mærkeligt at så mange af deltagerne, ikke kan besvare helt elementære spørgsmål såsom; hvad er din omsætning eller hvad er din avance på produktet eller manglende kendskab til konkurant / markeds - situationen - Ubegribeligt at de forventer at kunne få penge?

Præcist. Når jeg ser det bliver jeg næsten vred over hvor uforberedte eller uvidende de er, især når de søger så høje beløb. 

Primum webbureau - Profesionelle hjemmesider til ethvert formål.

Fra Gentofte
Tilmeldt 9. May 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal snart finde en/flere investorer og selvom jeg godt kunne finde på at deltage i programmet, så virker det bare lidt reality-agtigt, som gør programmet en smule useriøst for mig. Men vil gerne høre om i synes, at jeg skal tage chancen med dem og programmet, eller om man skal finde nogle andre investorer? Det gode ved programmet er helt klart den opmærksomhed, som bliver skabt ved ens ide samt, at du får nogle profesionelle investorer som kan evt. rådgive dig hen ad vejen. Dog synes jeg som sagt, at det virker lidt useriøst efter at have set netop så mange personer, som ikke har styr på deres ide ned til de mindste detaljer, som burde være en selvfølge og et krav, hvis programmet skal tages seriøst. Synes i at det ville være en god ide at deltage, eller finde en anden løsning? 

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)