Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

STX eller HTX

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Sep 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen
Det her er første gang jeg bruger amino og jeg kunne dsv. ikke finde en kategori der har noget med uddannelse at gøre, så jeg har valgt "alt det andet om at starte virksomhed"

Jeg har gået lidt og tænkt over hvad jeg skal vælge, altså STX eller HTX.
Naturfag og matematik er ikke lige mine favoritter, men desuden elsker jeg alle sprogfag (jeg håber i kunne bruge det til noget).

Jeg vil meget hellere vælge STX, men de
seneste karakter jeg har fået i matematik er 7
(jeg går i 8. Klasse). Så jeg ved ikke rigtigt
hvad der er godt at vælge.

Jeg håber i kan hjælpe mig med at vælge STX eller HTX.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer helt an på hvad du vil efter STX/HTX. Nogle studieretninger kræver eks. matematik på A niveau (eks. ingeniør), og så kan du ikke bruge en STX.

Så se på adgangskravet på den videregående uddannelse du vil søge efter STX/HTX, og brug det til at vælge.

Mvh Carsten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor ikke HHX? Jeg har en hhx baggrund og læser ligenu jura. Du har ingen naturfag, mulighed for sprogfag og kan bruge dit matematiske :)

Tilmeldt 30. Sep 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak fordi du svarede. Jeg kigger lidt på HHX :)

Tilmeldt 30. Sep 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit hurtige svar og jeg vil helt sikkert kigge på hvad jeg skal efter STX/HTX evt. HHX. Som du siger, så kan man måske have en bedre idé, om hvad man skal vælge.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tag et kig på deres hjemmesider (både hhx/stx/HTX) og se hvilke fag/linjer der bliver udbudt. derefter skal du se på, om det er noget som kunne interessere dig. Jeg synes egentligt ikke, at du skal ligge så meget vægt på hvad du senere vil lave (med mindre du helt definitivt ved det, så skal du naturligvis også stræbe efter det). Du må være omkring de 15 og fra den tid der går fra du starter og til du slutter, sker der mange ting. Jeg er 22 og skulle jeg følge det som jeg ville som 15 årig, ville jeg være et helt andet sted og på ingen måde lave det som jeg idag har lyst til :)

Fra Hjørring
Tilmeldt 23. Dec 13
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Vælg den uddannelse, der har flest fag, som du interesserer dig for. Jeg gik på STX, og halvdelen af timerne var fuldstændigt spild af tid, fordi der er så mange ligegyldige obligatoriske fag, man ikke kan slippe udenom (sådan er det måske også på HTX - ved det ikke).

Men siden du godt kan lide sprog, virker STX som det mest oplagte valg. Her kan du let komme på en linje med mange sprog. Jeg havde fire fremmedsprog, og det får man nok ikke mulighed for på HTX. Hvis jeg kunne gå et par år tilbage, ville jeg dog nok have valgt noget andet end STX - sandsynligvis HHX, som virker OK interessant.

Nuværende projekt: Juicing.dk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)