Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår går markedsføring for vidt - LinkedIn som direct mail?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Vedbæk
Tilmeldt 24. Sep 08
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Fik denne her ind på min e-mail fra LinkedIn fra en bruger som jeg overhovedet ikke kender.

Virker til at han bruger LinkedIn som en vej til at komme direkte ud til som mange som muligt. 

Er det bare mig eller er det ikke at gå lidt for langt med sin markedsføring / på grænsen til at bryde med reglerne om at sende direkte tilbud til folk som ikke har bedt om det? 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 12. Mar 09
Indlæg ialt: 2
Fra  Kommunikant Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I mine øjne er det der spam -og slet ikke en person, som jeg ville lukke ind i mit netværk, da han formentlig blot vil udnytte endnu en connection til at komme længere ud med sin besked. Det vil jeg ikke udsætte mit netværk for.

Generelt accepterer jeg ikke folk, jeg ikke kender og som ikke har sendt en personlig besked med, der forklarer, hvad formålet med at oprette en forbindelse er. Er der ingen besked med anmodningen, sender jeg en besked tilbage og forklarer, at jeg ønsker at have et professionelt netværk på LinkedIn, og derfor vil jeg gerne vide, om vi har mødt hinanden før (det kan være, at jeg ikke lige kan huske dem) eller hvad deres formål med at oprette en forbindelse er. Herefter får de en uge til at svare på beskeden - ellers ser jeg ingen grund til at netværk, hvis vi ikke kan have en dialog.

Den besked, som du her har fået, er formentlig blot en copy-paste-besked, som alle får, når han sender en anmodning. For nogen kan det selvfølgelig være relevant, hvis de lige netop står og mangler en til bogholderi.

Det kan være, at han har lavet en søgning efter beslutningstagere i mindre virksomheder, for hvem det kan være relevant at hyre ham.

Jeg synes dog i høj grad, at han fejler, da han ikke arbejder mere med det social selling - altså at få den positive relation til dig, hvor han starter med interesse for dig og din virksomhed. At han lige viser, at han rent faktisk har sat sig ind i, hvem du er, og hvad din virksomhed laver. Herefter kan det være relevant at byde ind med sine ydelser for bogholderi, hvis det viser sig, at din virksomhed rent faktisk har behovet.
Jeg er enig i, at det er at gå for langt med sin markedsføring. Nu har han været "flink" at gøre det direkte i sin anmodning. Dem, jeg modtager, sender først standardsalgsmailen, når jeg har accepteret, og de er blevet en del af mit netværk. Heldigvis er det også let at slette folk igen.

Uden at jeg kender helt til reglerne for at tage direkte kontakt til andre for at markedsføre sig, så siger LinkedIn, at du kun må sende anmodninger om connection til folk, du kender. Og den har han jo så brudt.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)