Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af drikkevare

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Sep 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino´er

Jeg har længe gået med tanken om at blive selvstændig.

Jeg vil gerne importere nogle vare fra udlandet, og sælge det vildere til butikker i Dk. Drikkevare er noget jeg er meget interesseret i.  Ved godt at godkende produkt osv er ikke bare ligetil.

Grunden til jeg skriver herinde på amino er for at, høre fra folk der har erfaringer med det eller har nogle ider :-) som kan hjælpe mig på vejen.

Jeg har også tænkt på at finde en leverandør her i Danmark og købe "store mængde " og prøve at sælge og får noget erfaring før jeg tager det store skridt.

Tilmeldt 29. Sep 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

?

Tilmeldt 3. Jul 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej RM

Køb dine varer indenfor EU, så skal du ikke have importtiladelser I same omfang som hvis varen kommer fra tredjelande.  

Sørg for at der findes en udførlig ingrediens liste, tjek op på om de alle er tilladte I Danmark. Er der gældende grænseværdier I Danmark skal det indkøbte overholde disse.

Køber du fødevarer udenfor EU, skal du sørge for en BTO fra SKAT. En BTO er en bindende tarriferingsoplysning, den er vigtig fordi speditører I vidt omfang delv sidder og finder varekoderne. Varekoderne er vigtige, for det er dem der afgør dine Told og Momsbetalinger samt punktafgifter til EU / Staten, kender du toldsatser har du lettere ved at lave salgsbudgetter osv. Punktafgifter (er gældende både for varer købt indenfor og udenfor EU) skal du have 100% styr på, det kan være dyrt ikke at huske disse I salgsbudgetter.

Køber du fødevarer udenfor EU, skal du have styr på din afsender, importilladelser osv. Dette gælder også ved vareprøver, varepartier osv. Husk at importtilladelsen ofte skal præsenteres for det første indladningssted I EU. Det betyder ad den I flere tilfælde skal være oversat til Engelsk, dette gør fødevarestyrelsen ikke og den SKAL foretages af en certificeret oversætter/tolk (EU Krav).

DAto mærkning osv, kender jeg ikke noget til, men gætter på der er mange og komplicerede regler der skal overholdes.

Held og Lykke

Importchefen :)    

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)