Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Undgå beskatning af overskud i enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 11
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er :-)

Ja, ved første øjekast ser man nok et spørgsmål med henblik på, at lave noget hjemmestrikket-halløj - Men dette er altså ikke meningen! ;-) Det var blot den mest forklarende, og samtidig korteste, overskrift, som jeg kunne finde på.

Jeg har ladet mig høre, at man kan undgå beskatning af overskud i en enkeltmandsvirksomhed indtil man lukker den ned. Jeg har et kæmpe ønske om at lade mine penge være i virksomheden, da jeg senere gerne vil udnytte den kapitel til at skabe vækst - men jeg er tvivl om hvordan det foregår.

Jeg har prøvet at søge på noget virksomhedsordning, men ved ikke helt om det er det og om det gælder for en enkeltmandsvirksomhed.

Håber nogen herinde kan hjælpe :-)

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at søge på virksomheds skatte ordningen også kendt som VSO

Der er tonsvis her på Amino. 

Dog skal du stadig betale 25% i virksomhedsskat, de 75% er din virksomhed

VSO har dog også en række konsekvenser/muligheder/fordele og bagdele. Derfor skal du lige læse op på dette. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

VSO skat 23,5% i 2015 og 22% for 2016 frem - MEN det er klart vanskeligere regnskab så du risikerer at skulle bruge revisor + spare op så alt ender i topskat - så tænk dig om - ofte er det godt bare at tage penge ud til bundskat http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/virksomhedsskatte-ordningen-kort.html   Den kræver så at virksomheden er aktivt erhvervsmæssigt drevet - men ellers er der vel heller ikke overskud :)

Læs i det hele taget meget mere om personlig virksomhed skat og moms og meget andet i min Bog PERSONLIG VIRKSOMHED LINK 

VH John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Vonheimann:

Jeg har ladet mig høre, at man kan undgå beskatning af overskud i en enkeltmandsvirksomhed indtil man lukker den ned. Jeg har et kæmpe ønske om at lade mine penge være i virksomheden, da jeg senere gerne vil udnytte den kapitel til at skabe vækst - men jeg er tvivl om hvordan det foregår.

Som også forklaret af tidligere indlæg, så er der nogle opsparingsmuligheder i virksomhedsskatteordningen.

 

Men du skal være opmærksom på at man ikke kan anvende virksomhedsskatteordningen i en virksomheden uden aktivitet (dog er der nogle overgangsperioder i forbindelse med aktivitet lukkes/sælges, indtil du skal udtræde af VSO'en). Som jeg læser dit indlæg vil du henlægge virksomheden også starte op på et senere tidspunkt igen?

Tilmeldt 4. Jan 14
Indlæg ialt: 258
Fra  sjove-jokes.dk og sjove-vitser.dk Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Tilmeldt 3. Sep 15
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm så skulle du måske lave en iværksætterkonto eller etableringskonto, indsæt hele overskuddet der på og så, hvis du lukker firmaet så bliver du beskattet af det først der.... Kunne dette ikke være en løsning ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

granberg1:

Prøv at søg på skattefri virksomhedsomdannelse. Det kunne være vejen frem for dig. Men så konverterer du dit virksomhed til et APS/AS...

Held og lykke med det...

koster nok ca 10.000 i lovpligtig revisor erklæring og er kun noget værd hvis der er skat at udskyde fra goodwill og overværdi aktiver - alm overskud beskattes inden

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

JesperFrænde:

Hmm så skulle du måske lave en iværksætterkonto eller etableringskonto, indsæt hele overskuddet der på og så, hvis du lukker firmaet så bliver du beskattet af det først der.... Kunne dette ikke være en løsning ?

man kan vel ikke sætte overskud af personlig virksomhed til 0 skat via den type konti - som jo netop er til at stifte og drive virksomhed for - eller misser jeg dit point?

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Sep 15
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan trække indskuddene fra i skat, ved at indsætte på denne type konto Og man kan indsætte som jeg husker det, i 5 år også selvom virksomheden kører / er oprettet. 

Ved godt det ikke er en optimal løsning, men giver det som personen spørger efter... Altså hvis jeg forstår reglerne rigtigt.. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

skal den ikke være etableret inden start en sådan ordning - som lønmodtager? Jeg mener ikke den kan etableres af en eksisterende virksomhed - andre herinde ved nok mere

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)