Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sporadisk løn til ejer i ApS

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan administrerer man hensigtsmæssigt sporadisk løn til ejer i ApS.

Jeg har ofte problemer med udbetalinger af løn til mig selv i et ApS. Man skal jo passe på med "aktionærlån" som er noget af det hysteriske iht SKAT. Vi bygger/udvikler maskiner som typisk sælges på en vis hvor komponentomkostninger forudbetales af kunden, medens alt arbejde/udvikling først betales efter aflevering. Det betyder at vi ofte har slutbetalinger i 500000kr klassen, og da vi geninvesterer størstedelen af indtjeningen betaler jeg mig selv når der er penge.

Administrativt er det et helvede, men jeg antager at der er fornuftige måder at administrere det på. Et af problemerne er at fradrag som man jo ikke udnytter løbende hvorfor en lønberegnign over 3-6 måneder er vanskelig.

Hvordan gør man bedst det, og hvordan beregner vi skatten korrekt? 

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal lægge fradragene sammen for de pågældende måneder. Lav evt. et Excel-ark til at holde styr på det :)

Trækprocenten er den samme hele tiden.

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Broncofan.

Der er mange måder at gøre det smart på, det afhænger af mange ting. Ordner du selv løn? Hvor mange ansatte ("vi") er der? Er der en god kassekredit? Hvis du sender mig en mail, kan vi sammen  finde den smarteste måde - uden beregning :-).

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg mener du i f.eks. danløn har en funktion hvor du kan vælge antal måneder fra hovedkort, hvorved den bruger fradrag for præcis de måneder kun - prøv lige at skrive til deres support

Alternativt - uden jeg har testet - kunne du måske lade løn perioden oprette som 1/9 til 30/11 hvis det var de 3 mdr som du ville have løn for og tilmed sætte timer til 3 x 166 eller hvad det nu er, for at få noteret fuld tid

Mener du regne selv så er det bare at gange månedsfradrag med antal måneder men det kan jeg ikke lige se virke skattemæssigt

Undgå aktionærlån gør du jo ved at hver gang indberette samtidigt med lønkørsel til skat - uanset fradrag - problemet er hvis du kun får 1 mdr frdrag hver 3. måned  men som sagt mener jeg danløn kan løse det og jeg er ogsp 99% sikker på, at du skat.dk e.indkomst kan sætte perioden som fradrag skal bruges for ved en lønkørsel over hovedkort - jeg kan huske jeg brugte det til filmfolk der fik for 2,5 md på en gang - og ville ha hovedkort og fradrag til at passe med de 2,5 md og det kunne jeg i E-indkomst - men så længe siden, at jeg ikke husker hvordan - du kan jo bare teste dig frem i deres testsystem

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)