Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google Adwords - virker det?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Hirtshals
Tilmeldt 4. Sep 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Jeg har netop startet egen virksomhed, hvor jeg tilbyder produktion, oversættelse, korrektur og sprogrevision af tekster. Selve håndværket er der styr på, men hvordan hulen kommer jeg bedst ud med mit budskab til potentielle kunder?

Jeg har indtil videre linket til min hjemmesidefacebook, hvor mine venner har været flinke til at dele. Ligeledes på Linkedin. Jeg har dog ikke de store forhåbninger til strategien, men den er gratis, så det er jo ingen skade til.

Jeg er nu begyndt at overveje Google Adwords som en måde at komme ud over rampen på. Men det betyder jo, at jeg skal have penge op af lommen, og så kommer gnieren op i mig. Men hvis det er noget, der virker, så er jeg klar til at gøre investeringen.

Er der nogen herinde, der har erfaring med Adwords? Er det pengene værd? Hvor synlig bliver man på nettet? Og er det let nok at komme ud af igen, hvis det viser sig ikke at hjælpe?

Mvh.

Lars Bo / www.ordtiltiden.dk

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

Google AdWords kan være et fremragende værktøj til at skaffe relevant kundetrafik til din hjemmesiden. Der er dog nogle forbehold du med rette skal tage dig forinden du sætter et større budget til side.

Din succes er afhængig af hvorvidt din målgruppe rent faktisk søge aktivt på behovafdækkende termer relateret til dine ydelser. I dit tilfælde kunne dette være tekstforfatter eller lignende. Dette skal du have afdækket igennem et grundig søgeordsanalyse, hvor du får opsat dine ydelser og derefter sætter dem i relation til søgeord du ønsker at annoncerer på. Ex. kan jeg se at der pr. mdr. er ca. 880 søgninger på ordet "tekstforfatter". 

Endvidere skal du overveje hvorvidt din hjemmesiden sælger dine ydelser optimalt, da det vil være en stor skam at betale for trafik hvis din hjemmeside ikke formår at konverterer dine besøgende til kundehenvendelser. Mange undervurderer hjemmesidens betydning i forbindelse med annonceringsdelen. AdWords annoncerne skal ses som første led i kundens beslutningsproces, hvorefter hjemmesiden udgør den primærer. 

Jeg forslår at du får lavet en grundig søgeordanalyse, og forsøger dig frem med et forholdsvis lavt budget en måneds tid. Herefter har du noget konkret data at videreudvikle din AdWords indsats udfra. 

Personligt arbejder jeg aktivt med Google AdWords på vegne af mange af vores egne kunder. Såfremt du ønsker en uforpligtende dialog omkring mulighederne er du selvfølgelig velkommen til at rette henvendelse. Er at fange på mail simon@erhvervshjemmesider.dk, eller pr. tlf. 27 58 02 92. 

Held og lykke med det hele :) 

Fra Hirtshals
Tilmeldt 4. Sep 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det fine svar, Simon. 

Jeg tror, jeg vil tage et kritisk kig på min hjemmeside, inden jeg kaster mig ud i en søgeordsanalyse. Du har ret, det ville være ærgerligt, hvis at betale for annoncer, hvis de besøgende ikke bider på.

:-)

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

Det lyder rigtig fornuftigt at starte med din hjemmeside :-) Du kan evt. være lidt fræk at kigge konkurrenter en smule over skulderen.. God vind. 

Fra Hirtshals
Tilmeldt 4. Sep 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Go' idé. :-)

Fra Odense
Tilmeldt 3. Mar 14
Indlæg ialt: 236
Fra  Bombgirl.dk Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Held og lykke med det hele.

Fordi jeg er selv er på jagt efter en oversætter(svensk) var jeg lige forbi din side. Og en af de ting der kan få mig til at hoppe fra er hvis jeg ikke kan få pris, eller bare en form for prisindikation. Det uforpligtende tilbud er ikke altid mit førstevalg. Blot noget du kan have i mente når du kigger din siden igennem.

Distributør af sexet og frækt lingeri og dameundertøj.
www.bombgirl.dk & www.demoniq.dk.

Fra Hirtshals
Tilmeldt 4. Sep 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 06:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Har faktisk selv tænkt den tanke, og jeg har det faktisk på samme måde. Jeg vil sgu gerne se en pris på det, jeg skal købe. Men det er ret svært at sætte en pris, da der er så mange faktorer, som spiller ind. Jeg overvejer dog at regne mig frem til nogle vejledende priser. 

Tak for input. :-)

Fra Vejle
Tilmeldt 5. Nov 09
Indlæg ialt: 99
Fra  KanKom Online Skrevet kl. 07:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars Bo :-)

Jeg kan varmt tilslutte mig rådet om at kigge lidt på din hjemmeside, inden du kaster penge efter Adwords.

Her er et par ting, der sprang mig i øjnene:

1) Fremhæv allerede på forsiden, at det er engelsk oversættelse, du tilbyder. Lige nu skal man lede efter den oplysning under 'Det kan jeg tilbyde' og 'Hvem er jeg?'

2) Fjern årstal fra dine referencer, eller erstat med dugfriske - det kan skræmme nogle kunder væk, når du henviser helt tilbage til 2008 i stedet for noget nyt. Så fjern årstal, og især når årstallet er helt ligegyldigt for referencens betydning.

3) På din 'Hvem er jeg?' side står der, at du arbejder freelance og er ansat på to universiteter. Det vækker en skepsis i mig som kunde, at du tilsyneladende ikke arbejder fuldtid i dit eget fima, for hvis der ikke er kunder nok til fuldtid, er det så fordi dit arbejde ikke er godt nok? Hvis jeg var dig, ville jeg fjerne alt med freelance og ansættelser og i stedet omformulere det til nogle mere brede vendinger som fx 'bred erfaring med oversættelse af bøger og film...' og 'ansvarlig for indførelse af oversættelsesteknologi på flere universiteter...' etc.

4) Sluttelig vil jeg sige, at det fremgår tydeligt af din hjemmeside, at du er tekstmand og ikke så grafisk orienteret ;-) Jeg savner i den grad noget grafisk layout og fede billeder, der kan skabe balance til alle de mange ord på siden.

Jeg håber, at du kan bruge ovenstående til noget - det er i hvert fald skrevet i den bedste mening!

Rigtig god vind med forretningen :-)

Tilmeldt 25. Jun 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 08:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

Det gælder om at være synlig så mange steder som muligt,

prøv evt den nystartede søgemaskine for ydelser handsandheads.dk

den er pt. gratis og fra i morgen går den i landsdækkende radio.

Mvh

Tolip

Fra Hirtshals
Tilmeldt 4. Sep 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas. Tak for den konstruktive kritik. Jeg giver dig 100 % ret i alle punkterne. Vil straks gå i gang.

:-)

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)