Hej aminoer Jeg har netop startet egen virksomhed, hvor jeg tilbyder produktion, oversættelse, korrektur og sprogrevision af tekster. Selve håndværket er der styr på, men hvordan hulen kommer jeg bedst ud med mit budskab til potentielle kunder? Jeg har indtil videre linket til min hjemmeside på facebook, hvor mine venner har været flinke til at dele. Ligeledes på Linkedin. Jeg har dog ikke de store forhåbninger til strategien, men den er gratis, så det er jo ingen skade til. Jeg er nu begyndt at overveje Google Adwords som en måde at komme ud over rampen på. Men det betyder jo, at jeg skal have penge op af lommen, og så kommer gnieren op i mig. Men hvis det er noget, der virker, så er jeg klar til at gøre investeringen. Er der nogen herinde, der har erfaring med Adwords? Er det pengene værd? Hvor synlig bliver man på nettet? Og er det let nok at komme ud af igen, hvis det viser sig ikke at hjælpe? Mvh. Lars Bo / www.ordtiltiden.dk |
Hej Lars
Google AdWords kan være et fremragende værktøj til at skaffe relevant kundetrafik til din hjemmesiden. Der er dog nogle forbehold du med rette skal tage dig forinden du sætter et større budget til side.
Din succes er afhængig af hvorvidt din målgruppe rent faktisk søge aktivt på behovafdækkende termer relateret til dine ydelser. I dit tilfælde kunne dette være tekstforfatter eller lignende. Dette skal du have afdækket igennem et grundig søgeordsanalyse, hvor du får opsat dine ydelser og derefter sætter dem i relation til søgeord du ønsker at annoncerer på. Ex. kan jeg se at der pr. mdr. er ca. 880 søgninger på ordet "tekstforfatter".
Endvidere skal du overveje hvorvidt din hjemmesiden sælger dine ydelser optimalt, da det vil være en stor skam at betale for trafik hvis din hjemmeside ikke formår at konverterer dine besøgende til kundehenvendelser. Mange undervurderer hjemmesidens betydning i forbindelse med annonceringsdelen. AdWords annoncerne skal ses som første led i kundens beslutningsproces, hvorefter hjemmesiden udgør den primærer.
Jeg forslår at du får lavet en grundig søgeordanalyse, og forsøger dig frem med et forholdsvis lavt budget en måneds tid. Herefter har du noget konkret data at videreudvikle din AdWords indsats udfra.
Personligt arbejder jeg aktivt med Google AdWords på vegne af mange af vores egne kunder. Såfremt du ønsker en uforpligtende dialog omkring mulighederne er du selvfølgelig velkommen til at rette henvendelse. Er at fange på mail simon@erhvervshjemmesider.dk, eller pr. tlf. 27 58 02 92.
Held og lykke med det hele :)