Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvor går grænsen for import af varer uden for EU som privatperson?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Sep 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ledt over alt, men kan ikke finde hverken på skatshjemmeside eller andre steder, hvor grænsen for import af varer uden for EU som privatperson går?
Må jeg eksempelvis godt købe 5-8 stk af samme vare uden det anses med tanke for videresalg? :-)

Jeg tænker bare, at man som privatperson nemt kan komme ud for dette, hvis man køber flere (evt. en vennegruppe) sammen over nettet.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

thomasjurgensen:
hvor grænsen for import af varer uden for EU som privatperson går?

 

Hvad mener du med grænse?  køber du vare for 1150 kr eller derunder skal der ikke betales told.  Bestiller du flere vare af samme slags vil du altid kunne risikere at skal mener der er tale om erhvervsmæssig import.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1615423&vId=0

 

Tilmeldt 28. Sep 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Beklager skulle måske have specificeret det tydligere - Jeg mener hvor går grænsen for, at skat tolker mit køb som om jeg har videresalg og ikke privat brug i tankerne. (her tænker jeg antal mæssigt at samme eller nogenlunde samme vare)

Jeg tænker eksempelvis 5-8 billige iphone covers eller andet af samme slags jo sagtens kan være til 'eget forbrug' specielt her op til Jul etc. Eller hvis man køber flere sammen.
Jeg syntes bare at de 'begrænsninger' jeg har fundet indtil nu er meget 'fluffy' og flydende og der er ikke noget specifikt svar åbenbart, hvilket gør det uigennemskueligt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

der er ikke en facitliste - et antal - det er alm sund fornuft og dine begrundelse - som skal overbevise told - eller ikke - desværre. Jeg tror den med, tager hjem til en stribe venner sammen - vil blive set som lille erhverv - men ingen facitliste

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Sep 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay det finder jeg virkelig mærkeligt at lovgivningen er så vag på området.

Mit sidste spørgsmål i den her sammenhæng er så hvad bøden/straffen er, hvis skat vurderer at man gør noget ulovligt (videresalg) selvom det ikke var hensigten (ved jeg godt alle ville sige). Der er måske heller ikke noget konkret at gå efter?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Den er som ikke vag - det drejer sig jo om at kunne sandsynliggøre  Et fast tal ville være endnu mere tosset- Der er masser af ting med told, moms og skat, som handler om at du skal kunne bevise eller i alle fald sandsynliggøre formål. Har du firma kan der jo være masser af gråområder, varer - eget forbrug eller salg, bruger du computer privat og og og - masser af ting som handler om, at man skal sandsynliggøre og være ærlig, og så må man tage den derfra, hvis det er tvivlsomt.

Klart at told, når de ved man ikke uden importregistrering, vil se lidt til hvis der kommer mange ens ting til samme person - 

Hvis du ikke kan overbevise skat om, at at det ikke er virksomhed (og det kan det godt være når EN importer og jo sælger videre til venner - det er jo virksomhed - uden registrering) - så kan told ganske enkelt returnere varen. Men du vil givet blive bedt give en forklaring normalt - hvorfor kommer der 10 et eller andet ens til dig. Måske det enkle er at bestille hver for sig - besparelsen ved så lidt som 10 mod 1 er ikke altid til at få øje på i de sager.

Pas også på kopivarer, som told skal returnere (og der er heller ikke en facistliste - det er dig der har ansvaret for, at det ikke er kopi) og pas på med el-sager at de er testet ærligt - der er masser af falsk CE mærkning og andet - desværre igen - ikke facitliste. Told ved heller ikke alt, så noget går igennem, andet som de kan kende til, gør ikke.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)