Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ide! løsning for et problem.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 18. Jul 15
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er! 

Jeg har i et stykke tid gået og bearbejdet en ide på forskellige måder. Jeg ser mange ideer som kan springe ud fra den her ide og starte andre virksomhedder. Jeg har holdt ideen meget for mig selv, men efter at have læst et par opslag her på amino, om at man bare skal komme ud med sin ide så man kan få noget feedback og høre om ideen evt findes ovs. 

problemet opfanget således. 
Inde på virksomhedsbørsen, hvor virksomheder er til salg. Synes jeg at ligge mærke til, at mange af dem som sælger deres virksomhed (Ofte Webshops) Sælger på grund af tidsmangel. Fordi de evt har andre projekter eller evt mangler penge.

Løsning på problemet.
Så løsningen på problemet kunne evt være at oprette en virksomhed som stod for at passe evt webshops. Sørger for at holde hjemmesiden opdateret og svare på beskeder og evt svare på opkald, altså stå for alt det administrative. Udover det også at stå for at pakke ordre og sende dem.  

ud af dette opstår flere problemer.
Tid- At skulle stå for at pakke alle pakkerne selv tager(Hvis man står for flere virksomserheder) meget tid.
Pris- Det skulle kræve mange ansatte for at administrere dette og vil blive meget dyrt for den enkelte kunde. Ikke alle webshops er ligestore.

Løsning på dette.
Tid- Med henhold til at pakke kunne man lave en aftale med et pick & pack lager som kunne stå for det. Arbejd en aftale op om, at få en god pris kontra at de får flere kunder måske mange. = større omsætning
Pris- Man kunne tilbyde kunden at vurdere deres webshop. Hvor mange ordre får de og, hvor meget kunde aktivitet er der med henhold til kundebesvarelse ovs. Alt virksomhed kan man få kunde til at passe ind i nogle bokse som så indikere hvor meget der skal tages for at betjen webshopen. 


Så overordnet kræver det kun tid at administrere webshoppen og holde øje med regnskabet ovs. Selv eller i samarbejde stå for at pakke ordre. En enkelt gang om måneden tage kontakt til kunde om evt tilføjelse til webshoppen af vare og andet.

Det gør at kunde faktisk kan sidde enten at koncentrere sig om andre projekter eller holde en smule fri, mens der er en indkomst for noget kunden ikke laver.


Jeg er næsten sten sikker på at jeg har glemt at beskrive noget, så hvis i har noget feedback på ideen, vil jeg meget gerne høre det og evt svare på spørgsmål.

Jeg håber i kan hjælpe mig med at komme videre med ideen hvis det kan lade sig gøre.

Mvh

Rune Kamp 

  



Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

runekamp:
Synes jeg at ligge mærke til, at mange af dem som sælger deres virksomhed (Ofte Webshops) Sælger på grund af tidsmangel. Fordi de evt har andre projekter eller evt mangler penge.

Problemet er nok bare mere at mange sælger deres webshop fordi de har fundet ud af at økonomien kontra arbejdsindsats ikke står mål med hinanden, og derfor skriver de pga. tidsmangel - og ikke at de ikke kan få den til "at køre rundt"

Så din idé er fin, men jeg tror bare ikke at sælgere af webshops giver den rigtige årsag til salget ;-)

Tilmeldt 18. Jul 15
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Marwe:

runekamp:
Synes jeg at ligge mærke til, at mange af dem som sælger deres virksomhed (Ofte Webshops) Sælger på grund af tidsmangel. Fordi de evt har andre projekter eller evt mangler penge.

Problemet er nok bare mere at mange sælger deres webshop fordi de har fundet ud af at økonomien kontra arbejdsindsats ikke står mål med hinanden, og derfor skriver de pga. tidsmangel - og ikke at de ikke kan få den til "at køre rundt"

Så din idé er fin, men jeg tror bare ikke at sælgere af webshops giver den rigtige årsag til salget ;-)

Det kan jeg godt se. Men som du selv skriver arbejdstid kontra løn. Så vil det stadig være et arbejde som virksomheden kunne klare. Webshopejeren behøver her ikke at ligge lige så meget arbejdskraft i. Man kunne evt lave en løsning, hvor kunne dele opgave mellem virksomheden og webshop ejeren. så webshop ejeren får mere tid ovs.

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjaa, måske - men personligt tror jeg ikke at der er penge i webshoppen til at betale for den løsning, fordi du skal jo stadig have en pris for at gøre det.

Men altså det kan sagtens være at der er brug for den service som du vil tilbyde, jeg tror bare at de fleste af de shops som bliver sat til salg på virksomhedsbørsen, DBA, sitetrader osv. hvor der står at den sælges pga. tidsmangel, ikke er den rigtige forklaring - så tror jeg ikke det er dem som du skal finde som kunder.

Og man kan vende den om, og sige hvis nu folk sælger deres webshop fordi de har 4-5 andre shops, hvorfor skulle de ikke bare ansætte en person til det, hvis det gik så godt og ikke bruge din "kommende" service ?

Tilmeldt 18. Jul 15
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Marwe:

Tjaa, måske - men personligt tror jeg ikke at der er penge i webshoppen til at betale for den løsning, fordi du skal jo stadig have en pris for at gøre det.

Men altså det kan sagtens være at der er brug for den service som du vil tilbyde, jeg tror bare at de fleste af de shops som bliver sat til salg på virksomhedsbørsen, DBA, sitetrader osv. hvor der står at den sælges pga. tidsmangel, ikke er den rigtige forklaring - så tror jeg ikke det er dem som du skal finde som kunder.

Og man kan vende den om, og sige hvis nu folk sælger deres webshop fordi de har 4-5 andre shops, hvorfor skulle de ikke bare ansætte en person til det, hvis det gik så godt og ikke bruge din "kommende" service ?

Tak for svaret. 

jeg kan god se hvad du mener angående det med hvem jeg skal søge som kunde. Jeg tænker at det er billigere at bruge den service som tilbydes end at ansætte en person til det. Men det kommer jo også meget an på hvad man prissætter de forskellige ting til.

Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Det glemmer et meget vigtigt skridt i processen, som ofte er årsagen at mange stopper eller forsøger at sælge deres webshop.

Kunder kommer ikke af sig selv. Der skal bruges penge på markedsføring. Ofte viser det sig at prisen på f.eks. adwords og facebook annoncer overstiger, hvad avancen på de enkelte salg kan bære.

Hvis webshop-ejeren ikke annoncerer er der næsten intet salg og hvis han/hun køber annoncer tjener webshoppen næsten intet.

Hvis du kan udvikle en løsning, der virker hele vejen rundt, så der også er omsætning i webshoppen, er det helt sikkert en god idé.

Tilmeldt 18. Jul 15
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.

Karsten Hansen:

Hvis du kan udvikle en løsning, der virker hele vejen rundt, så der også er omsætning i webshoppen, er det helt sikkert en god idé.

Det har jeg faktisk også tænkt på. Enten skulle man sige jamen den første måned tjente man ikke noget, eller så skulle kunden betale ekstra ved en slags oprettelse? Jeg vil nok for kunden skyld sige at man ikke tjente noget den første måned og det er af den simpel grund, ikke at skræmme kunden væk. 

en anden ting er vel at man ikke kan love omsætning men mere at man vil gøre webshopppen mere synlig? 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg tror såmænd at ideen kan være udemærket, men jeg tror at du sigter efter de forkerte kunder.

Istedet for at gå efter webshops som mere eller mindre har kastet håndklædet i ringen, bør du måske istedet gå efter de mindre webshops, hvor ejeren vil gå all-in på at vækste sin shop, og hellere vil koncentrere sig om SEO, markedsføring, forhandling med leverandører etc. end på at pakke pakker og køre på posthuset. Webshops som ikke helt genererer penge nok til at ansætte folk til det praktiske, men stadig har volumen nok til at have dagligt arbejde.

Det er mit råd...

Mvh Carsten

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Præcis Carsten

Der kunne være et marked for at outsource "lager & forsendelses delen" især hvis du har flere webshop kunder

Tilmeldt 18. Jul 15
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

bkonig:

Der kunne være et marked for at outsource "lager & forsendelses delen" især hvis du har flere webshop kunder

Det findes allerede i form af pick & pack. 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)