Jeg har en meget special hobby. Jeg elsker ”lege” med lave lave skønhedsprodukter og har nu også lavet naturlig ”luft frisker” af rene essential olier og andre ingredienser.
Det speciale ved mine luft friskere er kort sagt, at de indholder INGEN kemikalier, farver. De er lavet af 100% rene naturlige ingredienser.
Mine Luft friskere er ”All runders” og forskellige naturlig duft og kan bruges i bilen, hjemmet, toilet.
Sprøjter man 3-5 gange i toilet-krummen før man...laver nr 2...trækkerdet ud, så kan MAN slet ikke lugte at en har været været på toilettet. !!!
Jeg har lyst til lave sådan i små scala og prøve sælge dem.
Men hvordan markedsfører jeg dem ? Er det klogt at markedsføre dem til bil, hjem, toilet...eller skal jeg HOLDE til et sted, f.eks toilet eller bil (Noget siger mig de så er nemt at markedsføre ?)
Først og fremmest tillykke med din hobby. Den kan vise sig at være penge værd for dig, hvis de dufte du laver også bliver taget godt imod derude. Her er nogle ideer at arbejde videre med.
1. Omkring prisen, så kan en søgning på nettet give et hurtigt overblik over hvad disse produkter koster. Jeg synes ikke 40 kr lyder af meget overhovedet.
2. Hvis ikke du vil ud og lave en marketingplan og strategi og det bare i første omgang skal prøves som et hobby projekt, så lav eller få lavet en hurtig præsentations/produkt hjemmeside i wordpress eller andet open source og koncentrer dig om Facebook som marketing kanal. Billigt og hurtigt - hvis det gøres rigtigt.
3. Jeg vil ikke tro, at markedsføring af duftene på alle områder på samme tid og samme produkt er effektivt og relevant. Det er ikke sikkert forbrugerne synes at duften både skal bruges i bilen, i stuen og toilettet. Hver af disse placeringer har deres eget funktion og derfor bør du konkretisere din story telling til at omfatte fx stuen eller bilen osv. Det er på baggrund af en antagelse af at du har et produkt og en duft.
4. Når du har fundet ud af hvad dit produkt bedst kan og hvor det er mest anvendeligt, så fortæl din historie og hvad dit produkt kan gøre for køberen. Da prisen ligger på de 40 kr, er der ikke en stor kompleksitet forbundet med købet for forbrugeren, så Facebook vil være godt, da det medie og salg derpå egner sig til lette overvejelser med lidt kompleksitet.
Der er altså noget du har totalt misforstået mht. til naturlige ingredienser, et naturprodukt kan være lige så farligt som et syntetisk fremstillet produkt. F.eks kan æteriske olie være allagi fremkaldende andre naturstoffer er giftige.
En naturlig duft af f.eks Roser ( udtaget fra rose blomster) er nok at fortrække end kemiske blandninger
Der er sådan set lige meget kemi i begge blandinger, så din augmentation holder ikke. Det er natur/helse industrien der prøver at bilde folk ind at alt hvad der kommer fra naturen er sundt og uskadeligt - sådan er virkeligheden langtfra.
Jeg er ikke kemiprofessor, men alt tyder på at man godt kan sondre mellem giftig og skadelig kemi OG ALMINDELIGE og naturligt forekommende kemiske forbindelser. Især er effekten når mange stoffer bliver blandet i samme produkt - også kaldet cocktaileffekten - et område det slet ikke er undersøgt til bunds. Og jo, vand er kemi, men vi må nok konkludere at det er den sunde slags.
Jeg er som enig i det kemiske - men det her er vel ikke som sådan et kemisk spørgsmål men nok så meget, at hvis man skal markedsføre noget, og kan markedsføre det som, produceret af naturens egne stoffer - eller "whatever" og ikke kan tages i at det er forkert, så har det en markedsføringsværdi
Sådan er mennesker ofte indrettet - ord som "kemikaliefrit" - "naturens eget produkt" - "indeholder ingen kunstige farestoffer" osv - er godt markedsmæssigt
Personligt ville jeg aldrig bruge det - virker på mig lidt "wunderbaum" agtigt - med eller uden kunstige tilsætningsdufte - men jeg tror som der er et marked for det, og prisen 40 kr forskrækker ingen tror jeg
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER