Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Magento SEO Konfigurerbart produkt & vise alle varianter på siden

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Hjørring
Tilmeldt 19. Jun 13
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Håber der er nogen der kan hjælpe. Har googlet og søgt herinde som en gal, men har ikke kunne finde et svar.

Lad os sige jeg har en Spand jeg gerne vil sælge , men denne spand kommer i 5 forskellige farver. 

Jeg vil gerne vise alle 5 spande på siden, altså istedet for at sætte de tilknyttede simple produkter til "not visible individually" så sætte dem til "visible in catalog & search". Så man kan se alle farver på kategori siden.

Der hvor mit problem opstår er hvor vidt det vil generere duplicate content. Teksten er jo stort set ens på alle sider bortset fra farven. 

Er man ude i at lave redirects manuelt, for alle de tilknyttede produkter som så sender en videre til hovedproduktet?

Der må da findes en eller anden smart extension der kan løse sådan en problemstilling? :)

Magento version er 1.9.1

Håber der nogen kloge hoveder derude, eller blot nogen der har hardcore google ninja skills som kan finde en løsning :D

Mvh 
Kim

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan det ikke løses med et canonicle tag på fire af produkterne?

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Fra Hjørring
Tilmeldt 19. Jun 13
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved det ikke, så meget er jeg desværre ikke inde i det. Har ingen umiddelbar ide om hvordan jeg skulle lave canonical tags på produkterne :S

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Fra Hjørring
Tilmeldt 19. Jun 13
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hjælpen Jeppe :) Det kører nu Yes

Fra Odense
Tilmeldt 3. Mar 14
Indlæg ialt: 236
Fra  Bombgirl.dk Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim:

Tak for hjælpen Jeppe :) Det kører nu Yes

Hej Kim 

Hvilken af løsningerne valgte du?

Vh Jimmy

Distributør af sexet og frækt lingeri og dameundertøj.
www.bombgirl.dk & www.demoniq.dk.

Fra Hjørring
Tilmeldt 19. Jun 13
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg valgte Jeppes løsning :)

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

I mit link var der tre løsninger, og Jimmy er nok interesseret i hvilken af de 3 løsninger du har valgt :-). Min anbefaling er løsning 2 (som også er den forfatteren selv anbefaler).

Det er selvfølgeligt tidskrævende hvis alle produkterne allerede er oprettet, men hvis ikke tager det ikke ret lang ekstra tid i forbindelse med oprettelse af de forskellige produkter.

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Fra Hjørring
Tilmeldt 19. Jun 13
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Haha glemte alt om at der var mere end en løsning i linket :) Jeg valgte løsning nr. 2. Den giver mest mening i min bog :)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)