Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dansk eller Tysk Virksomhed? Iværksætteri over grænser....

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. May 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er en dansker bosat i Berlin og det er her jeg hovedsageligt gerne vil bo og have kontor.

Jeg er i et godt tysk arbejds-netværk.... Jeg vil starte som enkeltmands virksomhed.

Jeg vil hovedsageligt have danske kunder... Og sammen med mit tyske netværk, kan jeg tilbyde mine danske kunder flere produkter. 

Jeg kan finde en del råd om hvis man som dansker vil indtage det tyske marked, men ikke omvendt.... Det skal også nævnes jeg vil have en del tyske projekter/kunder i forbindelse med/for mit tyske netværk.

Men jeg træder lidt vande om hvordan jeg griber min situation an....

1. Hvad er der største/flest fordele ved:At gøre mig tysk selvstændig (jeg har adresse og vil blive boende i Berlin), eller at gøre mig Dansk selvstændig?(evt. som grænsegænger?) 

2. Jeg har møde med Sydbank om at lave konto der, da de jo er en bank der går over grænsen. Har andre erfaringer med Sydbank som løsning, eller er der alternativer?

I starten ville jeg gå all in og have tysk virksomhed, da jeg jo bor her og de fleste af mine samarbejdspartnere er tyskere....

Men da jeg begyndte at tænke, er der jo pænt mange danske virksomheder/kontorer i Tyskland... Men ikke så meget den anden vej, eller er det bare noget jeg har overset?
Derfor begyndte jeg at tænke om det kunne være større fordele ved at have et dansk cvr. nr. /business?

På forhånd tak...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ingen fidus i at have et dansk cvr nummer, med mindre du bevæger dig over grænsen flere gange ugentligt. Og fra Berlin til DK er der alligevel et stykke, så der skal påregnes rejsetid til dette...

Umildbart kan jeg så fortælle, at der altså ikke er de store problemer i at have et tysk firma og sælge rådgivning eller andet til danske kunder. Jeg har Not Allowed, som hovedsageligt rådgiver i DK, og jeg har indtil nu ikke tabt nogen kunder på dette, mig bekendt... Folk vælger ikke ud fra firmaets beliggende, men derimod ud fra know how, komperancer osv :)

Men snak evt med en dansk revisor, de har bedre indsigt, og kan evt komme med fordel, hvis der er nogle. Drop en tysk revisor til dette, da de færreste har indsigt i evt muligheder i DK, og derfor er deres råd ofte givet med en del forbehold :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)