Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

5000kr tjent på under 30 min på fragttilbud

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej herinde

Jeg sidder og er en smule forbløffet. Jeg har netop bestilt fragt, og som altid så har jeg indhentet flere tilbud,

Jeg skrev samtidigt til de 3 leverandører jeg normalt får de bedste priser fra, og som jeg ved har styr på tingene.

Her godt 20min senere har alle 3 leverandører svaret MEN - der var en KÆMPE forskel i prisen. Faktisk var der 40% i forskel på den dyreste og billigste - og dem der i denne omgang var dyrest er faktisk dem der "plejer" at være billigst.

Så dagens opfordring. FÅ ALTID FLERE tilbud på din fragt - uanset hvem du normalt bruger og uanset hvad du ellers har af erfaringer.

Hilsen Morten

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Det er ganske rigtigt man kan opleve store forskellige i prisen på den samme fragt fra forskellige firmaer. Men man skal være meget opmærksom om tilbuddene umiddelbart kan sammenlignes, da ikke alle indregner div. udgifter såsom, olietillæg, BAF, CAF, security gebyr. Nogen opgiver prisen pr. ladmeter andre som antal paller så for at få nogle sammenlignelige priser bør man få et tilbud (ALTD SKRIFTLIGT) basseret på en "All IN PRIS" dvs. at alt er indregnet i prisen, så kommer der ingen overraskelser efterfølgende.

 

Hilsen Ravn

Tilmeldt 17. Jun 15
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten,

Jeg skal have et par paller hjem fra Dallas, hvilke firmaer har du erfaring med ville være billigst til en sådan opgave, så jeg kan komme i gang med at indhente tilbud.

Mvh.

Søren

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

spr:
hvilke firmaer har du erfaring med ville være billigst til en sådan opgave

Det er total umuligt at svare på da det kommer an på rigtigt mange faktorer!  Du nævner ikke om det er søfragt eller luftfragt.  

Nogle gode bud på danske firmaer virker kunne være:

DSV

Bluewater

Geodis Wilson

Demco

 

 

Fra København
Tilmeldt 7. Mar 12
Indlæg ialt: 141
Fra  B2Bgolf Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten eller andre aminoer :)

Hvis i skal have en palle eller 2 hjem fra spanien, hvilket shipping firma vil i anbefale?

det er ikke noget der haster en uge eller 2 ugers levering er fint

mvh Jon


Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jon

Jeg regner med du mener en speditør, da gods fra Spanien normalt bliver kørt.  Vær opmærksom på at de 2 første paller er ofte de dyreste, så hvis du har mulighed for det så tag minimum 3 paller hjem ad gangen.

Husk at få et tilbud baseret på en "all in pris" lad os endelig høre hvad du kommer frem til mht. pris.

Der er mange om budet men prøv.

DSV

Niels Pagh Logistics A/S ( er ret stærke på Spanien) 

ALPI

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ravn:
få et tilbud (ALTD SKRIFTLIGT) basseret på en "All IN PRIS" 

Ja selvfølgelig Smile

Og der plejer nu altid at være forskel i de tilbud jeg modtager, men denne gang var forskellen på over 40% - så meget plejer det dog ellers aldrig at svinge.

Og så er det helt essentielt at man finder de fragtfirmaer der er gode på de gældende markeder. Har man fx nogen der er stærke på Sydeuropa, så vil de aldrig sige nej til at give et tilbud på fragt fra Østeuropa, men de er tvunget til at bruge underleverandører, og det gør kun din pris højere....

Og så er det klart - desto højere volumen du har desto billigere er det pr cbm.....

Hilsen Morten

Tilmeldt 17. Jun 15
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn,

Ja jeg beklager, du har naturligvis ret i at det betyder noget om det er søfragt eller luftfragt. Første gang bliver jeg nok nødt til at bestille luftfragt, og derefter ved genbestillinger søfragt

Søren

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren

Det er helt ok.  

Med hensyn til luftfragt er der to muligheder, enten via et kurerfirma eller almindeligt luftfragt. Hvad der er vil være billigst afhænger både af volumen samt vægt af godset.  

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)