Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kære Webshop ejer - Send nu for helvede den faktura

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det irriterer mig grænseløst, hvordan der sløses med fremsendelse af faktura/kvittering på køb hos webshops rundt omkring.

Hver eneste gang der skal laves moms hos os, får jeg en udskrift fra revisoren på manglende bilag.

Og det sjove er at det ikke er bilag fra fysiske køb rundt omkring, hvor der jo kunne være en risiko for at kvittering var gået tabt, nej det er i 80-90% af tilfældene fra køb foretaget online.

Problemet kan efter min erfaring deles ind i 2 tilfælde

Tilfælde 1: Webshops der simpelthen ikke genererer en faktura

Det er fra webshops som har følgende struktur i forbindelse med køb:

1: Ordre afgives

2: Ordrebekræftelse sendes på mail.

3: "Pakken er sendt" mailen kommer

 Og det var det!

Jamen forhelvede... hvor er min faktura henne i det her forløb.

Få nu sendt den skide faktura også! - Det er grænselæst irriterende at skulle ringe til webshops og bede dem om at sende mig en faktura.

Så er der nogen som viderestiller til en kvitteringsside efter køb, og tænker den kunne jeg da bare have printet. 

Jovist! - men de fleste af de kvitteringsider jeg oplever der står der foreksempel intet CVR nummer på.

Tilfælde 2: Fakturaen kan printes fra kundecenter via login

Det kan i bare glemme alt om! 

Det er rigtigt fint at have et kundelogin, hvor man kan gå ind og hente fakturaer, hvis man skulle få brug for dem. 

Men når man handler ved bare 10-15 steder løbende, og det tager et par minutter at finde koderne frem, logge ind, støve fakturaen op i navigationen og printe den ud, så render det hurtigt op i 20-30 minutter hver måned, brugt på fuldstændigt ligegyldigt muse-klikkeri.

Kundecenter skal være til for mig, og ikke så du kan undgå at sætte dit system op til sende mig en faktura.

Men det mest forbløffende er, at det ikke kun er små iværksættere, med deres første webshops, som gør det her.

Månedligt skal jeg selv logge ind og hente faktura hos eksempelvis Adobe, Microsoft, DBA.dk, Google Adwords, Facebook.

De sender dog gerne en mail, hvor de skriver at de netop har hævet X antal kroner, og henviser så til deres kundecenter hvor jeg selv kan downloade fakturaen fra.

Det er altså kæmpestore internet pionerer på hver sine områder, som gør det så håbløst, at det faktisk pisser mig totalt af.

Så kære webshopejer - send nu for helvede den faktura

/Simon

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har så evigt ret :-). Jeg sidder også hver måned og logger ind på en lang række sites. I mange tilfælde er jeg desuden nødt til at bruge "Glemt adgangskode"-funktionen, fordi jeg er blevet tildelt et tilfældigt login da jeg handlede - brugeroplysninger, som jeg sjældent gemmer.

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja - jeg er også tit igennem en glemt login procedure, og i nogen tilfælde skal jeg til at ringe til webshoppen, og bede dem om at sende mig en faktura på et bestemt ordrenummer.

Det er så håbløst til grin :)

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Peter Langkilde Jakobsen:
Månedligt skal jeg selv logge ind og hente faktura hos eksempelvis Adobe, Microsoft, DBA.dk, Google Adwords, Facebook.

Ikke en af de nævnte er en Webshop ?. Så mon ikke du skulle ændre din overskrift.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 21. Jun 14
Indlæg ialt: 330
Fra  Weebio Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Faktist er det sådan at de fleste webshops ikke afsender faktura er af den simple grund at deres webshop system ikke har funktionalitet til det. Alternativt ville det kræve en integration til et tredjeparts program som feks e-conomics eller at man lavede det i hånden. 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Bryan Johansson:
Faktist er det sådan at de fleste webshops ikke afsender faktura er af den simple grund at deres webshop system ikke har funktionalitet til det. Alternativt ville det kræve en integration til et tredjeparts program som feks e-conomics eller at man lavede det i hånden. 

Ahh kan det nu også passe ?. Vil du ikke lige nævne hvilke systemer der ikke kan ?.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:
Ikke en af de nævnte er en Webshop ?. Så mon ikke du skulle ændre din overskrift.

I min verden er man en webshop, hvis man sælger et produkt eller en ydelse via nettet.

De præsenterer alle sammen deres produkt online, og man betaler online = så er man en webshop i min verden.

SÅ nej, jeg ændrer ikke min overskrift.

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Bryan Johansson:
Faktist er det sådan at de fleste webshops ikke afsender faktura er af den simple grund at deres webshop system ikke har funktionalitet til det. Alternativt ville det kræve en integration til et tredjeparts program som feks e-conomics eller at man lavede det i hånden.

Ja så har de et problem, for når en webshop går det for bøvlet hos mig, så leder jeg efter en erstatning til næste køb :)

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Peter Langkilde Jakobsen:
I min verden er man en webshop, hvis man sælger et produkt eller en ydelse via nettet.

Det vil sige at alle firma sider er webshop sider ?. Der er nok ikke mange der er enig med dig på det punkt.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:
Det vil sige at alle firma sider er webshop sider ?. Der er nok ikke mange der er enig med dig på det punkt.

Nej sgu da!

Men hvis man kan bestille et produkt derinde digitalt eller fysisk, og så betale for det via hjemmesiden, så er det en webshop.

Microsoft sælger Office 360 via der hjemmeside og man kan betale for servicen via hjemmesiden = Webshop

Adobe sælger også adgang til deres software via hjemmesiden, og man kan betale for den via hjemmesiden = Webshop

DBA.dk sælger annoncer via hjemmesiden og man kan betale via hjemmesiden = Webshop

Facebook ligeså

Google Adwords ligeså

Nu kan jeg simpelthen ikke pensle det mere ud, og hvis du stadig ikke kan se at de er webshops, så er jeg ked af at sprænge bomben, men så må du være minimum 92 år gammel :)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)