Det kan da umuligt være en god forretning at være uber chaufør samenlignet med taxa, hvis du kikker på mit regnestykke, og hvis uber chauføren også skal betale skat taber han stadig udgiften til brænstof og udgiften til bilen, og vi kan jo ikke lige frem påstå det er godt betalt at være taxa chaufør i forvejen |
Jack:Det kan da umuligt være en god forretning at være uber chaufør samenlignet med taxa...
Nu er lønningerne som taxachauffør nok også noget lavere her i USA end i Danmark (midstelønnen her i området er vist $10/time). Jeg kender ikke til økonomien i det, kun hvad Uber drivers fortæller mig.
Jeg spørger som regel hvorfor de kører for Uber, og hvor længe de har kørt, ganske enkelt fordi jeg synes det er interessant. Jeg har kørt med folk der tidligere har kørt taxa, nogle som bruger det som en fritidsbeskæftigelse, iværksættere som har brug for en ekstra indtægt og endda folk der har sagt deres faste job op for at køre fuldtids Uber.
Hvis det var så ringe, ville der nok ikke være så mange der gjorde det. Der er nu flere Uber drivers i New York end gule taxaer som byen ellers er kendt for.