Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uber Taxi

Side 3 ud af 16 (155 indlæg)
Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 02:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Jacobsen:

Jack:
så at være Uber chauffør er den rene underskudsforretning

Jeg skal ikke kunne sige noget om hvordan det fungerer i DK, men jeg har hørt fra flere Uber drivers her i USA, at de tjener mere ved at køre for Uber, end de gjorde som taxa chauffører. 

Mvh Carsten


Det kan da umuligt være en god forretning at være uber chaufør samenlignet med taxa, hvis du kikker på mit regnestykke, og hvis uber chauføren også skal betale skat taber han stadig udgiften til brænstof og udgiften til bilen, og vi kan jo ikke lige frem påstå det er godt betalt at være taxa chaufør i forvejen

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 05:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jack:
Det kan da umuligt være en god forretning at være uber chaufør samenlignet med taxa...

Nu er lønningerne som taxachauffør nok også noget lavere her i USA end i Danmark (midstelønnen her i området er vist $10/time). Jeg kender ikke til økonomien i det, kun hvad Uber drivers fortæller mig.

Jeg spørger som regel hvorfor de kører for Uber, og hvor længe de har kørt, ganske enkelt fordi jeg synes det er interessant. Jeg har kørt med folk der tidligere har kørt taxa, nogle som bruger det som en fritidsbeskæftigelse, iværksættere som har brug for en ekstra indtægt og endda folk der har sagt deres faste job op for at køre fuldtids Uber.

Hvis det var så ringe, ville der nok ikke være så mange der gjorde det. Der er nu flere Uber drivers i New York end gule taxaer som byen ellers er kendt for.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

FDM og Über har beregnet kørsel f-eks. Parken i København til Zoologisk have til timeløn 104 kr for kører med bil til 100.000 kr og 97 kr for kører med bil til 300.000 - før skat. Ikke en guldgruppe.

Jeg ville tro der var taget hensyn til fradrag for omkostningen

Det er jo for nogen sikkert ret OK MEN det store problem bliver vel, hvis der er megen vente tid. Ganske som Taxa vel holder i lange ventekøer ved lufthavnen og mange andre steder og venter på kø - og der er timeløn jo 0 kr - og så kan det hurtigt være en meget skidt forretning. Jeg forestiller mig, man kan risikere at vente lige så meget som man kører - eller mere - eller skulle køre ud hjemmefra med mange varsler og ha omk. på at køre fra hjem frem til kunde

Jeg ser ikke i Danmark Über vinde over Taxi og heller ikke modsatte vej - så længe det er lovligt, så tror jeg vel begge dele kommer til at fungere sideløbende. Når jeg skriver lovligt, så er det fordi der jo ofte pludseligt kommer et eller andet nyt krav til - type taxier skal kunne bevise kunden ved føler i bil - men det problem må über vel løse ved at det er en app så der ikke let kan snydes med kørslen - men hvem ved om der kan komme andre regler (idag vel bare bil nyere end 2005)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra skovlunde
Tilmeldt 21. Jun 15
Indlæg ialt: 72
Fra  småting.dk Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Uber har før lavet enkeltstående events, hvor de har leveret juletræer, og så vidt jeg husker, en enkelt gang har de haft fredags-levering af is.

Her i området hvor jeg bor eksploderer leveringstjenester, hvor det enten er virksomhedernes egne biler, eller Uber-lignende ordninger. Jeg har ikke været i et supermarked i over en måned, eller ret mange andre butikker for den sags skyld, da der findes leveringstjenester for næsten alt. Google Express er min foretrukne, men der er også services hvor man kan få leveret varer helt ned til 30 min. efter bestilling i app'en.

Også restauranter uden deres egne leveringsservice benytter Uber-lignende services til udbringning af mad, man kan endda kombinere en leverance fra flere forskellige steder i en ordre.

Personlig transport og leveringstjenester er virkelig hotte trends, og det er typiske virksomeheder med IT baggrund som kan knække koden til optimering af ruter og leverancer. Det er super spændende alt det der sker i den branche for tiden.

Mvh Carsten

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Karsten Hansen:

Uber sælger ikke sig selv på "samkørsel", men lægger op til at folk kan tjene penge ved at køre taxi-kunder.

Det i sig selv burde være omfattet af vores love om erhvervsmæssig personbefordring og burde helt sikkert være skattepligtigt.

Jeg vil gerne understrege at jeg ikke er tilhænger af det ene eller det andet, men love bør overholdes og det er konkurrenceforvridende, hvis ikke alle har samme vilkår.

Jamen altså da Karsten, hvis alt bare var så nemt som du gør det til så kunne vi helt undgå politikere, advokater og andet godtfolk.

Det er forbløffende som folk i denne tråd har personlige holdninger at udtrykke, hvorfor dog det?

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jack:

Det kan da umuligt være en god forretning at være uber chaufør samenlignet med taxa, hvis du kikker på mit regnestykke, og hvis uber chauføren også skal betale skat taber han stadig udgiften til brænstof og udgiften til bilen, og vi kan jo ikke lige frem påstå det er godt betalt at være taxa chaufør i forvejen

Jeg må da lige indskyde at hvis Uber skal have samme fordele som taxaerne så skal Uber-bilerne have fjernet registreringsafgiften og alle udgifter forbundet med drift; brændstof, dækslid osv. skal være fradragsberettiget.

Så nu spørger jeg dig Jack :), mener du stadig at Uber er underbetalt?

Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

SolidH2O:

Jamen altså da Karsten, hvis alt bare var så nemt som du gør det til så kunne vi helt undgå politikere, advokater og andet godtfolk.

Det er forbløffende som folk i denne tråd har personlige holdninger at udtrykke, hvorfor dog det?

Jeg har stillet spørgsmål til om det var lovligt.

Du har så efterfølgende og udokumenteret påstået at det både er lovligt og skattefrit?

Det er trods alt en noget yderligt gående holdning, at man kan undgå dansk lov og beskatning ved at kalde den ydelse man sælger for noget andet.

Det står noget i kontrast til den lovgivning som er beskrevet på trafikstyrelsens hjemmeside og som jeg tidligere i tråden har linket til.

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Hansen:

SolidH2O:

Jamen altså da Karsten, hvis alt bare var så nemt som du gør det til så kunne vi helt undgå politikere, advokater og andet godtfolk.

Det er forbløffende som folk i denne tråd har personlige holdninger at udtrykke, hvorfor dog det?

Jeg har stillet spørgsmål til om det var lovligt.

Du har så efterfølgende og udokumenteret påstået at det både er lovligt og skattefrit?

Det er trods alt en noget yderligt gående holdning, at man kan undgå dansk lov og beskatning ved at kalde den ydelse man sælger for noget andet.

Det står noget i kontrast til den lovgivning som er beskrevet på trafikstyrelsens hjemmeside og som jeg tidligere i tråden har linket til.

Hej Karsten

Jeg henholder mig til vores regering og det retssamfund vi lever i. UBER er ikke ulovligt og bliver det heller ikke iflg. vores politikere. Jeg ved ikke hvem der fortsætter med at tro og udsprede rygter om at UBER skulle være ulovligt; det er IKKE ulovligt.

UBER er samkørsel indtil andet er bevist, og det er altså stadig ikke bevist at UBER er taxa og derfor gælder taxareglerne ikke. Det nytter intet at påstå noget andet uden en domstol har dømt sagen.

Det er korrekt at UBER er politianmeldt af Taxabranchen, men indtil videre har anklagemyndigheden ikke fundet belæg for at rejse en anklage.

Dine links til trafikstyrelsen er for så vidt angår denne diskussion fuldstændigt ligegyldige da UBER ikke er dømt som Taxaselskab.

NB: Jeg er ikke tilhænger af UBER, men tillader mig sandelig at blande mig når jeg læser deciderede usande udsagn som giver mig associationer i retning af høtyve og selvtægt :)

Side 3 ud af 16 (155 indlæg)