Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uber Taxi

Side 2 ud af 16 (155 indlæg)
Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2490
Skrevet kl. 06:55
Hvor mange stjerner giver du? :

sizzo:

Skal man så betale skat af de indtjente penge?

Ja naturligvis skal du det.

Tilmeldt 4. Jan 09
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det skal man.

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hvis en tur men normal taxa koster 200 og Uber koster 120, det er godt for kunden, men bestemt ikke for chaufføren 
her skal chaufføren selv betale ubber 20%, brændstof og bil, så er det da ret meget bedre at ta det taxa kort der får chaufføren 50% og har ingen udgifter, så at være Uber chauffør er den rene underskudsforretning 

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jack:
så at være Uber chauffør er den rene underskudsforretning

Jeg skal ikke kunne sige noget om hvordan det fungerer i DK, men jeg har hørt fra flere Uber drivers her i USA, at de tjener mere ved at køre for Uber, end de gjorde som taxa chauffører. 

Mvh Carsten

Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

sizzo:

Skal man så betale skat af de indtjente penge?

Det er indtil videre ikke afklaret.

Uber er samkørsel og det skal der ikke betales skat af, så indtil regeringen finder frem til beskatning af eks.vis GoMore / samkørsel og Uber/ samkørsel så er sagen stadig åben.

Jeg tror at Uber går efter en fælles aftale i alle medlemslande og den eneste myndighed der har ret til det er EU-kommissionen. Det er fuldstændigt underordnet hvad de enkelte lande mener om Uber, men er altså udelukkende et EU-spørgsmål.

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Det er fuldt lovligt både at udbyde og køre med Uber.

Taxabranchen har intet at skulle have sagt i den sammenhæng og indtil videre har taxabranchen faktisk brudt lovgivningen flere gange i Frankrig og Tyskland. 

Taxabranchen er en privatdrevet virksomhed og kan på ingen måde hverken stoppe eller ulovliggøre Uber, det skal de overlade til vores regering; og indtil videre er regeringen vidst mere for Uber end imod.

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jack:

Hvis en tur men normal taxa koster 200 og Uber koster 120, det er godt for kunden, men bestemt ikke for chaufføren 
her skal chaufføren selv betale ubber 20%, brændstof og bil, så er det da ret meget bedre at ta det taxa kort der får chaufføren 50% og har ingen udgifter, så at være Uber chauffør er den rene underskudsforretning 

Ja der er formentligt ikke mange penge tilbage.

En taxachauffør kører efter sigende omkring 60 timer om ugen og har et sted imellem 35-40 brutto pr. mdr. Det svarer til en timeløn på omkring 150 kr, men den store forskel er at Uber-chaufføren selv bestemmer arbejdstiden, hvorimod en taxachauffør har faste vagter.

Så umiddelbart er det stadig en bedre deal at være taxachauffør, vil jeg nu også mene. Jeg tror nu bare der ligger mere gemt end bare timeløn, friheden til at tjene sine egne penge,  ingen sur vognmand, fleksible arbejdstider, positive kunder osv.

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

SolidH2O:

Det er fuldt lovligt både at udbyde og køre med Uber.

Taxabranchen har intet at skulle have sagt i den sammenhæng og indtil videre har taxabranchen faktisk brudt lovgivningen flere gange i Frankrig og Tyskland. 

Taxabranchen er en privatdrevet virksomhed og kan på ingen måde hverken stoppe eller ulovliggøre Uber, det skal de overlade til vores regering; og indtil videre er regeringen vidst mere for Uber end imod.

Hyggeligt at modtage minus-karma fordi jeg forholder mig objektivt til emnet og forsøger at diskutere på et sagligt niveau. Umiddelbart virker hele Uber-debatten mere følelsesdrevet end faktadrevet.

Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Citat fra https://partners.uber.com/drive/ :

1) MED UBER-APPEN SKAL DU KUN TRYKKE PÅ EN ENKELT KNAP FOR AT TJENE PENGE.

2) Uber er en smartphone-app, som hurtigt sætter chauffører i forbindelse med folk, der skal bruge en taxa. 

3) I mange byer, hvor Uber findes, har chauffører mulighed for at bruge deres egen bil til at køre ture og tjene penge.

---

Uber sælger ikke sig selv på "samkørsel", men lægger op til at folk kan tjene penge ved at køre taxi-kunder.

Det i sig selv burde være omfattet af vores love om erhvervsmæssig personbefordring og burde helt sikkert være skattepligtigt.

Jeg vil gerne understrege at jeg ikke er tilhænger af det ene eller det andet, men love bør overholdes og det er konkurrenceforvridende, hvis ikke alle har samme vilkår.

Side 2 ud af 16 (155 indlæg)