Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af varelager - lukning af virksomhed

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Oct 13
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

En ven og jeg er ved at lukke vores virksomhed, men vi skal nu købe lageret ud af virksomheden - Det er et IVS - som jeg ser det er der to muligheder:

A) Lav en faktura i Dinero på hele varelagers værdi + moms og så selv betale hele beløbet - så mister vi pengene, som skal videre til moms, men vi får vel de restende penge som er på bank bogen, når firmaet er lukket helt.

B) Når vi afmelder moms, så spørger den om vi beholder varelageret og hvis vi svare ja, så spørger den om varelagerets værdi med moms... vi har ikke prøvet at trykke videre endnu, men så må den vel bede os om at betale momsen....

Vi er noget forvirret - Hjælp :D

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

det er kun 1 der gælder lovmæssigt - både varer og andre aktiver telefon computer osv skal ud med moms - så 1- faktura med moms på alle aktiver til jer selv

Dernæst regnskab og afsluting - som jo tager 4-6 mdr hvis det som jeg venter sker med erklæring - man kan ikke bare lige lukke inde på CVR

se http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/lukkeSelskab.html  under afsnittet om selskab som jeg mener er halvt nede

vh john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Oct 13
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John

jep det er pr. erklæring - vi har skrevet til SKAT og de kontakter os inden for 5 måneder, men jeg ringede til dem og de nævnte nogle ting vi skulle have ordnet inden. bl.a. lageret.

Så vi laver en faktura på varelagers værdi + moms og betaler hele beløbet - vi har lånt virksomheden nogle penge (Vi har lagt ud), så jeg kan vel gå ind og bruge de penge som virksomheden "skylder" os og bruge til at købe varelageret og så bare selv betale momsen??

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det lyder jo korrekt - Faktisk skulle jeres lån jo være officielt og med rente osv - 

Men ja - det burde jo fungere fint nok - lån tilbagebetales med varer og så moms - i princip kan du jo stadigt for at få det korrekt bare lave faktura, og så udligne den mod lånet - lad os sige lån 12.000 kr. Varer er måske 8000 + moms = 10.000 kr  så betaler i bare fakturaen ved at nedskrive lånet fra 12.000 til 2.000 - så har i korrekt betalt varer og moms med egne skattede midler  og nok på letteste måde i forhold til dinero - det afgørende er at få alle aktiver osv ud med moms.

Dernæst jo bare helt normalt afslutingsregnskab så det er klar til skat

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Oct 13
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Pengene er ikke lån til virksomheden, de er skrevet ind i regnskabet som at vi har lagt ud for virksomheden - Udlæg ansatte og ejer.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

OK  lidt samme sag - Hvis det er noget langvarrigt SKAL det være lån, er det noget kortere som ER udlæg og man rimeligt hurtigt får penge retur så er det udlæg - og lån - som jo typisk er over lidt længere tid og lidt større belåb skal renteberegnes men samme sag - ejere må godt lægge penge ud, men der skal være lidt forskel på om det er egentlig udlæg eller lån - men fred med det nu.

Du kan jo hvis det skal være let bare fakturere med moms, og betale via nedskrivning af udlæg i det omfang det dækker og kontanter for resten - eller få kontanter tilbage hvis der stadigt er udlæg

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Oct 13
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det gør vi :) tak John

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)