Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skylder mig selv penge - skal i fogedretten

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Aarhus C
Tilmeldt 31. Jan 12
Indlæg ialt: 405
Fra  Bleep Films Eberhard IVS Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa, 

På fredag skal jeg i fogedretten, fordi jeg ikke har indbetalt ATP til mig selv. Det drejer som om løn to måneder tilbage i 2012, hvor jeg ved en fejl har indberettet for mange timer. Jeg har snakket med både fogedretten, ATP Livslang Pension og Danløn omkring situationen, men ingen kan rigtigt udtale sig om noget. Derfor bliver jeg nødt til at møde op i fogedretten. 

Pengene kunne jeg bruge meget bedre internt i virksomheden. Mit spørgsmål er derfor: Kan jeg personligt nægte at modtage ATP fra mit firma?

Med venlig hilsen,

Tobias  

Co-Founder & CEO @EasyPoker

Fra Viborg
Tilmeldt 19. Nov 14
Indlæg ialt: 58
Fra  Viborg Løn & HR - Dataløn og VISMA PARTNER Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kære Tobias!
Vi skal vide mere, hvis vi skal hjælpe.
Ring os op i morgen mandag efter 8.30 på tlf. 87270100, så vi kan få denne sag ud af verden.
Med venlig hilsen
Magne

Fra Aarhus C
Tilmeldt 31. Jan 12
Indlæg ialt: 405
Fra  Bleep Films Eberhard IVS Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Magne, 

Jeg har sendt en PM. 

Mvh.

Tobias

Co-Founder & CEO @EasyPoker

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

undskyld men - hvor gider du?? Risikere fogedret fordi du som ansat i et selskab (må det vel være) som du ejer og har betalt løn fra - fordi du ikke vil gi dig selv penge lyder som noget af en gang spild af tid, og beløbet for 2 mdr - == Vi taler vel om under 500 kr  - Hvad er beløbet for 2 mdr ATP samlet??-

Se dog bare at betal det ind - for mig at se - rent spild af alles tid og risiko for at få en bod ud over det, at det er penge til dig selv. 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 31. Jan 12
Indlæg ialt: 405
Fra  Bleep Films Eberhard IVS Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

undskyld men - hvor gider du?? Risikere fogedret fordi du som ansat i et selskab (må det vel være) som du ejer og har betalt løn fra - fordi du ikke vil gi dig selv penge lyder som noget af en gang spild af tid, og beløbet for 2 mdr - == Vi taler vel om under 500 kr  - Hvad er beløbet for 2 mdr ATP samlet??-

Hej John, 

ATP-Beløbet ligger på 1000 kr. (for mig og min medejer). Den samlede regning ligger dog på 3.500,- da der er kommet renter og gebyr på beløbet. Problemet er at vi ikke har fået nogen advarsler eller regninger siden 2012. Her snakkede vi med ATP, som eftersignende forstod at der var sket en fejl. Derefter hører vi ikke mere fra dem. Her, over tre år efter, får jeg pludseligt en besked i vores e-boks, som indkalder os til fogedretten på fredag.     

Jeg har som sagt snakket med både ATP og fogedretten, som begge synes at vi "bare" skal tage den på fredag.

Mvh.

Tobias

Co-Founder & CEO @EasyPoker

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

det er jo nok så også løsningen, men for 1000 eller 3000 som I jo faktisk skylder, synes jeg det er ikke så lidt af et overkill - for selve retten koster givet en del tusinde kroner at køre. Underligt I ikke har fået rykkere vil jeg medgive - lyder mystisk - heller ikke firmaets e-boks?

Nå men fogedretten vil jo formentlig bare kræve beløbet betalt og jeg ved som ikke, om der ikke kan være et retsgebyr på også (den der indleverer betaler mig bekendt ved indlevering og så overføres til det skyldner ved betaling) - så også lidt underligt ATP ikke kommer med forslag om at I betaler og stopper fogedretten - men de synes måske der er lettere bare at lade den køre til ende 

Møder du som skylder ikke op vil der komme yderligere gebyr og politi på bopælen - Nå men lad høre om det nogen sinde skulle være muligt at slippe for den betaling - vi lærer jo hele tiden Stick out tongue

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Mon ikke det er et spørgsmål om at få afbrudt en forældelsesfrist, som må være tæt på?

Enig med John - der er kun jer til at betale de udgifter, som løber på. Indbetal under protest og få startet en dialog med ATP. Hvis der ikke er enighed om beløbet så er det vel ikke fogedretten men byretten som sagen skal over til?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:
Mon ikke det er et spørgsmål om at få afbrudt en forældelsesfrist, som må være tæt på?
jo lyder helt sandsynligt

Den med enighed fordrer vel at trådstarter kan vise at ha protesteret. Der er jo ikke som sådan en fejl hos ATP - blot ville trådstarter, trods ret stort beløb ha skrevet et samlet timetal under 31 på - som så ikke udløser APT - men der er skrevet et normalt antal timer på -

Jeg ved faktisk ikke, om man kan rette sådan noget, ved at sige til ATP at man faktisk ikke arbejdede mere end 31 timer for beløbet - Det skulle nok ske via tilbageførsel af skatteindberetning/ -tilbageført løn seddel + ny lønseddel

Også skat og dermed dagpenge system har jo timetal for ansatte med i skattemappen, så jeg tror ikke man kan protestere bare ved at sige til ATP at man har fortrudt indholdet af sin lønseddel

Jeg ville også bare betale - og ja hvorfor ikke under protest - hvis man mener man kan vinde sagten og få aflyst de 1000 kr + renter og gebyr

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Underligt scenarie...

Tilmeldt 12. Mar 15
Indlæg ialt: 1
Fra  ES Consult Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Typisk dansk :-)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)