Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg flytter fysisk til Tyskland, men vil beholde mit firma i DK - kan jeg det?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 21
Fra  Nioba Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er flyttet til Tyskland af personlige årsager. Jeg har et dansk konsulentfirma, som pt. er personligt ejet.

Sagen er, at jeg gerne vil beholde mit danske firma til mine danske kunder, og fortsætte al arbejdet der som jeg har gjort længe. Dvs. fakturere med dansk moms osv. 

Problemet, eller usikkerheden, er omkring skat

Jeg skal betale tysk skat, fordi 80% af arbejdet udføres i Tyskland hvor jeg bor. (Jeg laver digital markedsføring og strategi). Det giver nogle udfordringer. Sjovt nok. Et af de revisionsfirmaer jeg har talt med, mente ikke jeg kunne have et dansk firma imens jeg bor Tyskland, og anbefalede jeg lukkede det. Det vil ikke ske, fordi jeg bl.a. skal retur til Danmark og løbende får nye kunder - jeg vil derfor beholde mit firma aktivt. Revisionsfirmaet mente at al aktivitet i mit firma skulle opgives til de tyske skattemyndigheder.

Jeg tænker derfor - hvis jeg nu laver et APS, så burde det vel være et hermetisk lukket dansk selskab, som bare ejes af mig, som bor i Tyskland. De penge jeg personligt udbetaler til mig selv, skal jeg så selvfølgelig betale tysk skat af. Men momsen afregnes selvfølgelig i forhold til den danske stat.

Så - spørgsmålet er: Kan jeg ikke oprette et APS og så bibeholde mit danske firma, med indtægter og udgifter uafhængigt af det tyske system?

Nogen der ved noget om det?

Mvh

Regin

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

fat en dansk revisor. Du kan godt ha dansk ApS som udlænding eller udeboende uden problem - men hovedaktionærstilingen vil mig bekendt ha betydning for hvor du skattes. Jeg synes det er en dansk revisor du skal ha fat i og en sådan kan let svare dig hvad der er muligt + godt OG praktisk. Måske ikke praktisk hvis du både skal(/vil ha DK og D firma faktisk - og hvad moms angår ved jeg ikke hvor fordelen skulle ligge for de danske kunder faktisk. Er de momsregistrerede er de helt ligeglade og er de private så bliver det bare tysk moms måske, men den er jo ikke højere end dansk.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke have et dansk enkeltmandsfirma og bo i Tyskland, men du kan derimod godt have et Aps, det er der intet i vejen med. Dog bør du rådgive dig med en revisor, da der er fordele og ulemper ved sådan en konstruktion, hvor du ligeledes kan komme i klemme i forskellige problemstillinger.

Så det er meget godt at kende dine rettigheder, samt vide hvad du må og ikke må, samt hvordan du får mest muligt ud af konstruktionen uden at få problemer med myndighederne...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)