Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Optimal SEO mht. sidetitler og url

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jul 09
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg søger noget hjælp og nogle svar omkring SEO, hvilket der er uenighed om rundt omkring. Jeg har en webshop, og den vil jeg selvfølgelig gerne have mere synlig. Jeg er igang med optimering, og her er jeg kommet lidt i tvivl.

Jeg vil gerne sælge t-shirts, og derfor har jeg lavet en side, hvor sidetitlen starter med ordet "T-shirts", og skrevet en masse om emnet.

Derefter har jeg nogle undersider, som f.eks. hedder Drenge T-shirts og Pige T-shirts.

Jeg har forstået det sådan, at disse undergrupper ikke må starte med ordet T-shirts, da google skal prioritere hovedsiden med T-shirts højest, hvilket er grunden til at siderne skal hedde "Drenge T-shirts" og "Pige T-shirts", også selvom der er flest søgninger på den omvendte kombination, altså "T-shirts Drenge".

Derudover har jeg forstået det sådan, at url´en, skal være det samme som sidetitlen, hvilket giver god mening. F.eks. www.f.eks.dk/t-shirts/drenge-t-shirts.

Når jeg så opretter en kollektion, som hedder "Drenge T-shirts", og skal skrive en title til googles SEO, skal jeg så skrive "drenge T-shirts" eller "t-shirts Drenge"?

Og når jeg så laver intern linking, og bliver spurgt om, hvad linktitlen er, skal det så være "Drenge T-shirts" ellers "T-shirts Drenge"?

Jeg håber den lange forklaring kan give noget hjælp.

På forhånd tak.

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 969
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville helt klart gå for "drenge t-shirts". Din forside/side om T-shirts skulle gerne være så meget mere optimeret til keywordet "t-shirts" at Google godt kan regne det ud (specielt, hvis det er en forside).

I linket behøver du ikke nødvendigvis have "t-shirts" før /"drenge-t-shirts" (medmindre det er mest logisk).

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Tilmeldt 22. Jul 09
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Men mener du så ikke at det skal være "T-shirts Drenge"?, når det er den kombi de er flest søgninger på, og hvis google godt kan finde ud af det selv? Det er dog ikke en forside, men en hovedside for den type produkter.

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 969
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Den med flest søgninger jo. Må have byttet om på den. Burde være fint :)

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)