Ok tak for svar. Ja der skal knokles, og jeg knokler. Men jeg tror på projektet. God dag |
Der er heller ikke nogen der siger vi skal være enige :) Heldigvis for det da.
I det tilfælde du nævner der anser jeg det mere som at have markedsføringsværdi fremfor at konvertere direkte til ordrer. Der vil A L D R I G være en kunde der laver en konkret bestilling på noget ved alene at se en adwords reklame for min virksomhed. Det er ganske enkelt for specielt det vi laver.
Man kan hvis man vil inkludere det i markedsføringsbudgettet men i så fald skal man være forberedt på at den direkte konvertering til kunde ikke sker som ved en webshop med et godt tilbud.
Det skal så ses i lyset af hvad man egentlig kan købe for 50.000.- kroner. For ganske nyligt blev jeg kontaktet af en virksomhed der netop ville sælge et lignende produkt, altså SEO og Adwords. Og vi havde også den diskussion. Problemet er at i det tilfælde er der rigtig mange andre steder jeg kan se at 50.000.- kroner ville give et meget bedre og mere konkret salg. Du kan ansætte en sælger i en måned for den pris. Og hvor meget salg kan han lave når han kan køre ud og besøge 10-15 virksomheder dagligt ?
Det tåler ganske enkelt ikke sammenligning på den måde, og især ikke med de ordrestørrelser jeg beskæftiger mig med. For mit vedkommende er det at smide penge ud af vinduet.
Det samme gør sig gældende for rigtig mange andre virksomheder, heriblandt rådgivende ingeniører og producenter.
Så brug hjernen med sådan et produkt. Det er ikke den hellige gral og træerne vokser altså ikke ind i himlen. Men igen, det er blot min mening :)