Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Toldregler for varer produceret i EU, men solgt fra Canada

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg vil gerne købe nogle varer af en canadisk producent. Jeg kan selvfølgelig bestille dem og få dem sendt fra Canada, med dertil hørende fragtomkostninger og told. Men varerene bliver produceret i EU (Rumænien), og derfra sendt til producenten i Canada (og givetvis toldbehandlet, når de kommer til Canada).

Så nu er mit spørgsmål: Hvis jeg får sendt varerne direkte fra Rumænien, kan de så behandles som almindelig B2B-handel inden for EU? Regningen vil komme direkte fra den Canadiske producent.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Kirsten E:
Så nu er mit spørgsmål: Hvis jeg får sendt varerne direkte fra Rumænien, kan de så behandles som almindelig B2B-handel inden for EU? Regningen vil komme direkte fra den Canadiske producent.

 

Jeg vil mene ja. da da varen har oprindelsesland i EU og ikke har forladt EU´s område.  For en sikkerhedsskyld bør du gemme tansport dokumenter samt korrespondance med din canadiske leverandør, så kan du altid dokumentere overfor SKAT at varen er leveret fra EU. 

 

Ravn   

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kirsten E:

Jeg vil gerne købe nogle varer af en canadisk producent. Jeg kan selvfølgelig bestille dem og få dem sendt fra Canada, med dertil hørende fragtomkostninger og told. Men varerene bliver produceret i EU (Rumænien), og derfra sendt til producenten i Canada (og givetvis toldbehandlet, når de kommer til Canada).

Så nu er mit spørgsmål: Hvis jeg får sendt varerne direkte fra Rumænien, kan de så behandles som almindelig B2B-handel inden for EU? Regningen vil komme direkte fra den Canadiske producent.

Både told og momslovgivning er funderet i selve varens bevægelse. Dvs. det er selve varens bevægelse der afgør told- og momsbehandling. Undtagelserne knytter sig primært omkring varer som er omfattet af en eller anden form for punktafgift (det formoder jeg ikke er tilfældet med din virksomhed?).

 

Så hvis varen aldrig forlader EU's ydre grænse vil varen skulle behandles som en EU-erhvervelse, og i praksis er det uden betydning for told- og momsbehandling at den fakturerende virksomhed er beliggende udenfor EU.

 

Så udover det må være dyrt for dig hvis varen skal sendes forbi Canada, så spares også toldproceduren. Tænker også at varen må komme hurtigere frem til dig.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)