Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

projektansættelse af folk---hjælp

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 27. Jul 15
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg overvejer at projektansætte en person i mit firma.

Kan man lave en kontrakt på sådan en projektansættelse på ex. 1 el. 2 måneder af gangen?

Når man så fyrer vedkomne ved kontraktens udløb, så skal man vel betale 1.og 2. ledighedsdag ikke???

Jeg er ikke med i nogle overenskomster men vedkomne vil blive aflønnet efter gældende regler vedr. løn/feriepenge osv.

Hvor ofte kan man lave sådanne kontrakter med den samme person? Og for hver "fyring" skal man da betale de 2 g dage?

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan fra start tidsbegærnse aftalen. Jeg husker ikke reglen, men der er regler for hvor ofte, da det jo ikke må bruges til at ersatte funktionærloven. Det har sikkert også noget at gøre med hvor lang tid der er mellem hver ansættelse

2 Gdage skal du betale hver gang efter de 1 til 2 mdr hvis det er en person der går direkte ud i arbejdsløshed. Ikke hvis personen har ferie eller andet arbejde, men ellers hver gang

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

For nu at starte hvor du slutter, der er regler eller kotyme at man kun må bruge tidsbegrænset ansættelse 2 gange med samme person, derefter skal personen fastansættes.

Principielt fyrer du ikke når en tidsbegrænset kontrakt udløber.

Med din beskrivelse, vil jeg foreslå at bruge freelance istedet.

Nå john var hurtigere end mig

Tilmeldt 27. Jul 15
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Freelancere  er der vist ikke så mange af indenfor dette fag område...nedbrydning....

Jeg får nogen gange brug for en enkelt mand i måske 3-4-5 uger ad gangen, afhængigt af opgavens størrelse. Men der er desværre ikke arbejde nok, endnu :-), til en fastansættelse.

Så derfor overvejer jeg en form for projektansættelse til hvert af de enkelte projekter.

Jeg har prøvet med vikarer men det er både dyrt og besværligt og desværre ikke altid særligt stabilt.

Men hvor kan jeg finde reglerne for projektansættelser henne? Eller kan man kontakte 3F og spørge dem ad? Eller vil man så blot få et "fagforenings" svar? :-)

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart tror jeg at jeg ville bruge et vikarbureau til det der problem..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anetteh

Jeg ville helt klart vælge en freelancer. Selv om de ikke findes endnu, er det jo ikke ensbetydende med, at du ikke kan starte en trend. Det er rigtigt, at med vikarer kommer du ud i nogle lovmæssige regler, som du skal overholde. F.eks. må du kun forlænge 2-3 gange, og hvis vikaren går direkte ud til ledighed, skal du betale G-dage. De regler er dog så småt ved at blive afskaffet, så om et par år findes de slet ikke mere for midlertidige ansættelser. Ydermere skal du udbetale løn, hvor der også er en masse regler, du skal sætte dig ind i. Med en freelance ansættelse skal vedkommende bare sende en faktura, som du betaler. Hvis den pågældende tjener mindre end 50.000 på et år, behøver han/hun ikke engang at være momsregistreret. Held og lykke med det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Anne Mette Wennerwald:

Hej Anetteh

Jeg ville helt klart vælge en freelancer. Selv om de ikke findes endnu, er det jo ikke ensbetydende med, at du ikke kan starte en trend. Det er rigtigt, at med vikarer kommer du ud i nogle lovmæssige regler, som du skal overholde. F.eks. må du kun forlænge 2-3 gange, og hvis vikaren går direkte ud til ledighed, skal du betale G-dage. De regler er dog så småt ved at blive afskaffet, så om et par år findes de slet ikke mere for midlertidige ansættelser. Ydermere skal du udbetale løn, hvor der også er en masse regler, du skal sætte dig ind i. Med en freelance ansættelse skal vedkommende bare sende en faktura, som du betaler. Hvis den pågældende tjener mindre end 50.000 på et år, behøver han/hun ikke engang at være momsregistreret. Held og lykke med det.

I forsimpler det.

1 man vælger ikke bare om man ikke gider løn og vil ha freelance. Det er arbejdet som afgør det og man må ikke bare bruge freelance hvis det er lønmodtager arbejde

2 hvis en freelance omsætter under 50.000 = ikke har CVR så er det honorar det drejer sig om - igen ikke et frit valg men afhænger af om det er honorar arbejde eller faktisk lønmodtager arbejde man har med at gøre, og mener skat det er lønmodtager og freelance ikke betaler sin skat, så vil firma der der ikke valgte korrekt kildeskat kunne hænge på den

Endelig så skal et firma indberette skat som bidragspligtigt B honorar hvis det er til en ikke momsregistreret

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Jul 15
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg leder stadig efter en samarbejdes partner, dette har jeg valgt i stedet for projekt ansættelse. Tror på at det er nemmere i længden. Om man så kalder det en freelancer eller ikke, betyder ikke det store. Uanset hvad så vil vedkomne skulle være moms reg./have cvr nr. da betalingen for opgaverne hurtigt kommer over de 50.000kr.

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Jul 12
Indlæg ialt: 5
Fra  Nih-Energy Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

hvor er det henne i landet ??

Tilmeldt 27. Jul 15
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er over det hele dog mest primært i Jylland.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)