Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsundersøgelser med uopfordrede emails - må man det?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Sep 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Jeg faldt over denne kendelse fra Forbrugerombudsmanden, som godkender uopfordrede emails med spørgeskemaer, så længe de ikke indeholder markedsføring, logo, salgsmateriale osv.:

http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Sager-og-praksis/Markedsfoeringsloven/Sager-efter-markedsfoeringsloven/spam0/Link-til-spoergeskema

Jeg vil rigtig gerne lave sådan en undersøgelse, men før jeg gør det, vil jeg gerne være 100% sikker på, at jeg kan hævde ret med den sag fra Forbrugerombudsmanden, som jeg har linket til. Jeg har ikke interesse i at gøre noget ulovligt, og slet ikke i at få en sag på nakken efter at have sendt en masse uopfordrede emails ud i systemet. 

Jeg har to spørgsmål:

1) kan jeg hævde ret på denne sag for Forbrugerombudsmanden?

2) hvad skal jeg inkludere i min mail, som jeg sender med spørgeskemalinket? (hvis jeg inkludere min virksomheds navn, så er det jo på en måde branding. Men det er også mærkeligt ikke at skrive, hvor mailen er sendt fra. 

Jeg håber, at der er en jurist eller anden kyndig person, som kan hjælpe mig her. 

Mvh.

Steven

PS. Jeg ved godt, at jeg selv kan spørge Forbrugerombudsmanden, men svartiderne er simpelthen for lange. Samtidig er sagen i linket også meget klar i spyttet. 

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)