Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragt som sponsorat

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Oct 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

I min Fritid kører jeg racebiler. 
Jeg har ind til nu kørt for folk der har kunnet fragte bil, reservedele og Værktøj rundt for mig. 
Men nu starter jeg op for mig selv og kører det i mit eget team. 

Nu til sagen. 

Mit ene firma er en håndværker virksomhed med tilhørende lastbil. 

Kan jeg fragte Racebilen lovligt i Lastbilen som en form for sponsorat og på den vis få det til at gå ind under Firmakørsel? 

(Jeg er klar over at jeg ikke trække noget fra da det er mig selv jeg sponsorer)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det du vil er, om jeg forstår dig, at bruge firmaets lastbil til at transportere raceren, men ikke trække moms fra og selv betale udgift til benzin osv. da det jo er rent af egen personlige interesse

Korrekt - Jeg spørger for at andre lettere skal kunne svare, hvad reglerne er, om sådan en lastbil så udløser skat af fri bil som en alm. bil jo omg. ville - eller om der kan købes dagsbeviser som jeg synes at ha et sted i baghovede.

Lad os lige høre om det er korrekt-  Du vil bruge firmalastbil privat  - og selv betale alle omkostninger til benzin osv (men firma har jo øvrige drift/slid) - og du vil så høre, om du kan gøre det - uden at skat kan gribe ind med krav om skat af den private brug?

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Oct 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, Det er korrekt forstået. 

Så vidt jeg har kunnet læse mig frem til, så kan vi som sådan ikke bruge Lastbilen til andet end firmakørsel. 

Derfor ville jeg sponsorere mig selv, således at det var i Firmaets interesse at få flyttet raceren frem og tilbage og i den forstand skabe Firmakørsel. 


Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

lyder op ad bakke - tal evt med revisor som kan lave spørgsmål til bindende svar fra skat. At argumentere for markedsværdi/reklameværdi ved at du flytter din racer er nok ikke let - men prøv at få udarbejdet bindende svar fra skat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)