Hej... Vi er løbet ind i et ret syret problem... Vi er ved at lancere en kampagne for et gratis konkurrencespil, og mente at Display netværket kunne være en god platform til både at brande, komme bredt ud, samt opnå kliks til en god pris, hvis vi med vores bannermateriale kunne opnå en rimelig CTR. Vi promoter et gratis konkurrencespil med præmier for 15.000 kr hver måned, og har efter vores egen mening fået lavet nogle bannere der har et ganske godt blikfang. Vi vælger at ligge ret bredt, da vi gerne vil opnå så mange eksponeringer som muligt, dog med tanke på at CTR ikke skal alt for langt ned. Vi anvender -100% tricket på mobil, så vi kun rammer desktop og tabletbrugere. Alt går umiddelbart som smurt, og vi ligger til at hamre omkring 1000 kliks ind dagligt med en CTR på 0.43. Vi er primært placeret på TV2, se&hør, Billed Bladet, BT, hvilket rammer et segment som vi er meget tilfredse med at ramme. Kampagnen linker til vores forside, hvor der er masser af synlighed til vores konkurrencespil, og alt virker til at være fryd og gammen, da vi kun ligger med en afvisningsprocent på 5. Langsomt stivner smilene, da vi finder ud af at MEGET få vælger at forbinde med facebook, hvilket fungerer som log in til spillet. Ud af de første 530 kliks har kun 6 valgt at spille spillet. Disse 6 kan meget vel være kommet fra facebook, da vi smed et opslag op, som 4 efterfølgende delte (Vi har i første omgang valgt ikke at koncentrere os om facebook). Vi diskuterede lidt indbyrdes, og valgte at droppe facebook log in, hvis dette afholdte nogen fra at spille. Som en midlertidig løsning er det nu muligt at tilgå spillet uden login, altså er man klar til at spille straks man kommer ind på sitet. De næste 300 kliks (uden log in) gav 1 bruger hvis da ikke at denne bruger også kom fra Facebook. Vi kunne godt bruge nogle friske øjne til at komme med et bud på problemet med de manglende brugere, og hvad vi muligvis gør forkert. Folk er normalt vilde med gratis muligheder når præmierne når en størrelse hvor det er værd at deltage. Nu vil jeg ikke spamme, men der ligger et eksempel på bannermaterialet herunder, hvis dette muligvis kan hjælpe til en forklaring på hvad sulan der sker : http://booking.betterbanners.org/preview/79ebf80464f4f96dff17e5ad7d3686c5/a449875009784a7a12d3a6fbcf848408/ Alle bannere kører i flash, da medierne åbenbart ikke anvender vores html bannere, selvom disse er blevet godkendt i Adwords. Ligger problemet i forced kliks på tablet apps?, muligvis tekniske problemer hos os (virker ikke til at der er nogle, andet end at mobilversionen efter ændringen ikke er kommet op endnu) eller stinker vores kampagne bare? På forhåmd tak! |
Det tog mig ret lang tid at indse, da jeg kom ind på jeres side, at jeg skulle klikke på boksen i midten. Jeg ved udemærket godt at det er dumt og jeg er dum, men jeg så den simpelthen ikke og tænkte ganske enkelt bare "jamen det er jo en affiliateside for alle de andre casinosider? whats the point?". Indtil efter like 30-40 sekunder.. Nåede endda at klikke ind på en underside først.