Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må min enkelmandsvirksomhed ikke "like" opslag hos en anden virksomhed på facbook?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jul 12
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg er blevet kontaktet af en dominerende aktør inden for det område jeg tilbyder ydelser. De har bedt mig om ikke at "like" deres fb-opslag med min fb-virksomhedsprofil - kun med min personlige -idet de anser det som skjult reklame. 

Mine spørgsmål:

1) Har jeg overset nogle fb-regler? Må jeg ikke "like" en anden virksomheds opslag på facebook med min virksomhedsprofil?

2) Kan deres henvendelse evt. anskues som misbrug af dominerende stilling?

Jeg har ikke kunnet finde klare svar på nettet. Forbrugerombudsmandens hotline kunne ikke give mig svar, men bad mig indsende en skriftlig forespørgsel - som jeg har gjort  - men den tager 3-4 uger at få svar på!

Håber nogen kender herinde konkurrencelovgivning og de regler som gælder på facebook godt og kan hjælpe.

På forhånd tak

Sif

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som sådan er der intet ulovligt i at like med en virksomhedsprofil, da dem der har siden bare kan blokerer dig som virksomhed, hvis de mener at deres side ikke må benyttes til andenpart "reklame".

At det skal komme til, at man overvejer om en virksomhed benytter en dominerende position på markedet, tror jeg ikke den sag er værd at slås for.

Hvis de ikke ønsker dig som virksomhed på siden, så tag da bare at acceptere det, for hvorfor skulle du også blive ved med at like deres opslag/posts, med minde du kan se en form for værdi i dette markedsføringsmæssigt.

Men bed dem da bare om at blokerer dig som virksomhed på siden, hvis de ikke ønsker din tilstedeværelse.

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Sif Sveinsdottir:

Mine spørgsmål:

1) Har jeg overset nogle fb-regler? Må jeg ikke "like" en anden virksomheds opslag på facebook med min virksomhedsprofil?

Det er næppe en overtrædelse af FBs regler, men det kan nok godt anses som en overtrædelse af markedsføringsloven, alt efter hvordan og hvorfor du liker...

For som udgangspunkt liker du jo næppe med din FB profil, fordi du vil sende dine kunder den vej. Dermed kan det måske konkluderes, at du prøver at lukrere på deres brand, og det kan måske tolkes som en overtrædelse af såvel markedføringsloven, men også varemærkeloven, såfremt deres brand er registreret...

Sif Sveinsdottir:

Mine spørgsmål:

2) Kan deres henvendelse evt. anskues som misbrug af dominerende stilling?

Nej hvad misbruger de? Hvis der er nogen, som misbruger noget, vil det være dig, da du går ind på deres "område"...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)