Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man spore en handel med et domænenavn

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Tarm
Tilmeldt 17. Oct 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej


Har været ude for det mærkværdige at være indehaver af et .com domæne, som har ligget inaktivt fra 2005. Jeg opsagde det sidste år, men firmaet det var købt ved sendte en regning igen i år.

Da jeg så henvender mig, fortæller de at der jo ligger en hjemmeside på domænet. Ups - går ind og kigger, et amerikansk firma har en hjemmeside liggende.

Jeg borer i det, på mine fakturaer står der domæne. De begynder at forklare mig at det er dns jeg har betalt for. Finder så den oprindelige bestilling frem - har bestilt et domæne!

Det amerikanske firma har erhvervet domænet i 2014, altså i den periode jeg er blevet faktureret for det.

Jeg har fået yderst mærkværdige forklaringer fra min leverandør, som nu tilbyder at kompensere mig med tilbagebetaling for 2 år.

Det store spørgsmål for mig nu er: Kan jeg følge kæden tilbage med hvem der har solgt domænet til den nuværende indehaver. Sidder med en grum mistanke om at det måske er solgt uretmæssigt uden min, den retmæssige indehavers, viden.

Har siden 2001 arbejdet professionelt med markedsføring på Internettet og webdesign.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)