Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor er Post Danmark så dyre ?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 7. Sep 14
Indlæg ialt: 11
Fra  SAPup.dk Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor er Post Danmark så dyrere? Og er de så det kan man spørge sig selv.

Jeg er ved at starte ny webshop, og kan se priserne på PD for en pakke er mellem 60 og 102 kr, det er jo helt forrykt. Jeg har til sammenligning lige købt et HDMI kabel i kina til 14 kr, og levering til 7 kr. Den pakke bliver leveret fra Kina til Danmark, og delt ud med Post Danmark, når den kommer til landet. Jeg får altså det samme som en pakke fra Danmark til Danmark plus fra Kina til Danmark, til kun 7 kr. 

Er der nogen der kan forklare mig, hvordan det hænger sammen?

Link til PD priser.

http://appservices.postdanmark.dk/PrisBeregner/prisberegner.html

Jeg kan se i tidligere tråde, man får en konsulent når man skal lave en PD aftale, og der er stor forskeld på priserne. Det var dog en gammel tråd, er det stadig så kludret, med Post Danmark's priser, eller skal jeg slet ikke vælge PD, men GLS ? Eller ?

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kigger på listepriser. Hvis du sender mere end 250 pakker om året kan du få en erhvervsaftale, hvor priserne er væsentligt anderledes (men dog stadig dyrere end GLS).

Ring til PostDanmarks salgsafdeling og tal med dem.

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Meget ligger i ældgamle internationale post aftaler. Efter dem skal hvert land gratis tage andres landes breve imod, og dele dem ud. Der kommer som bekendt masser af varer til dk som skal ud og det får post dk i princip intet eller meget lidt for. Tilsvarende skal post dk betale for at varen kommer frem til f.eks. Kina - og Kina tager så udleveringen et eller andet sted i Kina

Kina postbude får ikke så meget i løn som danske - og det - + misforholdet med hvem der betaler hvad - stille post DK skidt. Jeg mener det samme spejler sig over i alm postpakker.

Det er bare at test som du skriver GLS og andre. 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Post Danmark har også forpligtigelser over for staten, fx de skal dele post ud 6 dage om ugen og på små øer, hvor det er meget dyrt, at dele post ud, da der er langt mellem husene.

Fra København
Tilmeldt 7. Sep 14
Indlæg ialt: 11
Fra  SAPup.dk Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene, det fustrere mig bare, at det skal være så dyrt. Det er jo svært at konkurrere med udlandet på den måde. Vi har både 25% moms, og mega høj leveringsomkosninger i forhold til.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

der er jo andre end post dk til udlandet - så du må jo teste hvad der kan være af andre. Hvis ingen er billigere, så går det ikke at brokke og postDK pris - så er DK bare et dyrt land levestandmæssigt og det reflekteres i alle priser vi har mod en del eksport

de 25% er ikke så voldsomt mod så mange andre - det er lidt procenter her og der, men jo ikke de 25% i forskel overhovedet. Der er mange lande med 25% o nogle over og visse under hvis vi taler almindelige varer, ofte mellem 19 og 27% - OG gælder jo kun mod private i EU (hvor momsen typisk ikke er ret forskellig) og gælder ikke for en lang række elektroniske ydelser, hvor det er det lokale lands moms der gælder

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)