Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min lærebog er forsinket, men webshop vil ikke annullere ordren

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 25. Jan 09
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg har brug for lidt sparring jer Jer.

Jeg er startet på noget uddannelse og har i den forbindelse købt en lærebog i en webshopnettet. Ved bestilling stod der levering 2-3 hverdage, men der er nu gået en uge og da jeg gerne vil have bogen nu (skal bruge den nu), har jeg skrevet til web-shoppen, at jeg gerne vil annullere ordren, da de ikke kan fortælle mig hvornår de kan levere den.

Jeg får så at vide, at bogen er forsinket fra forlaget og at det 'desværre ikke kan lade sig gøre at annullere en ordre i ekspedition'. Kan det virkelig passe? Den er jo ikke afsendt endnu og jeg har ikke betalt for den.

Er der mon nogen der ved hvor i købeloven, jeg kan finde noget om dette?

Jeg kan sagtens finde bogen andre steder, bestilte den blot dér fordi den var billigst.

På forhånd tak.

Hilsen Cat

Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Din fortrydelsesret er reguleret af kapitel 4 i lov om forbrugeraftaler.

https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=160666 

Og ja, du har 14 dages fuld returret gældende fra den dag du modtager varen.

Butikken du har bestilt bogen hos har sikkkert ikke returret hos forlaget, så hvis bogen sendes direkte fra forlaget, kan butikken rent teknisk sikkert ikke stoppe forsendelsen. Du kan afvise modtagelsen og herefter kræve dine penge retur. Eller følge øvrige retningslinier i kapitel 4 i loven jeg henviste til.

Du skal derfor nok forvente at der går 1 uge eller 2 inden du har fået dine penge tilbage.

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det du skal gøre, er at når du modtager den, så returnere den. Fx på saxo.com er deres system sådan, at den ikke kan afbestilles når den er under ekspediton, men du kan levere den tilbage, når du modtager den,. Husk det er ikke nok, at nægte at modtage pakken

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

erjegher:
Husk det er ikke nok, at nægte at modtage pakken

Det kommer så lige an på hvad der står i deres leverings betingelser. Hos mange er det nok.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 25. Jan 09
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det. Det ser ud til at jeg bare skal vente, modtage pakke og returnere den igen...og prøve at få pengene igen efterfølgende.

Jeg bestiller bogen i morgen hos min egen boghandel.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Cat2009:

Tak for det. Det ser ud til at jeg bare skal vente, modtage pakke og returnere den igen...og prøve at få pengene igen efterfølgende.

Du skal ikke modtage bogen, du skal bare afvise at modtage pakken, så går den retur, og sælger skal derefter refundere pengene til dig...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Cat2009:

Tak for det. Det ser ud til at jeg bare skal vente, modtage pakke og returnere den igen...og prøve at få pengene igen efterfølgende.

Du skal ikke modtage bogen, du skal bare afvise at modtage pakken, så går den retur, og sælger skal derefter refundere pengene til dig...

Er du sikker på man kan det? Har set flere webshops der skriver det ikke er nok bare, at afvise pakken?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

erjegher:

Fashion-Seller:

Cat2009:

Tak for det. Det ser ud til at jeg bare skal vente, modtage pakke og returnere den igen...og prøve at få pengene igen efterfølgende.

Du skal ikke modtage bogen, du skal bare afvise at modtage pakken, så går den retur, og sælger skal derefter refundere pengene til dig...

Er du sikker på man kan det? Har set flere webshops der skriver det ikke er nok bare, at afvise pakken?

http://www.forbrug.dk/Hotlinen/Hvem-betaler-forsendelse-ved-ehandel?tc=EF353B04ED5E444FBA6226AFE4429E5C 

Se i kommentarerne og find dette svar

af Pernille, Forbrugerhotlinen d. 23-09-14 kl. 16:27

Trådstarter har meddelt, at købet hæves, hvorfor modtagelsen af pakken kan nægtes...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Enig- jeg ville skrive Retur efter aftale på pakken - jeg mener stadigt posten tager den med så - mere for at undgå bøvl, men er der skriftligt givet besked om, at den går retur, så bør der ikke kunne ske spor ved det.

Det man ikke må, er bare at lade den gå retur uden at meddele man ikke vil ha varen. Det ville jo også kunne betyder, en masse besvær for den der leverer, og nu skal dobbelt checke adresse og hvad ved jeg

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Jan 09
Indlæg ialt: 171
Fra  Redmark Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

32 års erfaring indenfor revision, regnskab, skat, IT, rådgivning mv.
Partner i www.redmark.dk

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)