Hej, jeg har lige lukket min virksomhed, da jeg skal lave noget andet og har tjent det jeg ville med det. Men så da jeg lukker det står der at jeg skal huske at betale skat osv. Vil nogen hjælpe mig med hvad det helt præcist er jeg skal? |
du skal sørge for, at alt du har købt, varer, aktiver, computer, telefon papir og hvad ved jeg, kommer ud igen inden lukning - til dig selv eller andre på en helt alm faktura med moms -- intet må være tilbage (hvis du kan sælge alt samlet sammen med aktiviteten til en der er momsregistreret skal salg ske uden moms)
Så betaler du den faktura og ser at betale alle virksomheden evt skylder penge, og så går du ind virk og afmelder - men vær sikker på der ikke er noget i ebox eller på vej, for den vil forsvinde med dit CVR. Så bruger du regnskabet til at lave udvidet selvangivelse med, inkl salget af aktiverne. Se under lukke virksomhed mere detaljeret http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/lukkeSelskab.html
vh John Hannover