Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Refusion af rejseudgifter og per diem fra kunde

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Søborg
Tilmeldt 4. Sep 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg rejser som konsulent for kunder og skal have refunderet visse udgifter, fx transport og hotel, samt per diem. Men hvordan skal jeg dels bogføre det, dels fakturere det? Omkostningerne har jeg jo betalt i forskellige lande, nogle med moms og nogle uden moms afhængig af reglerne. Helst ville jeg bogføre det og fakturere som refusion uden moms, det forekommer mig logisk. Men Dinero siger, at jeg skulle have købt det i kundens navn, hvilket man jo slet ikke kan, fx en fly- eller togbillet. Er der nogen der har erfaringer?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Dinero har ret i at udlæg faktisk skal være købt i kundens navn og er der her en masse forskellige udgifter + per diem ville jeg da slå det sammen og fakturere med moms

hvor du har købt er jo irrelevant (men har du købt i udlandet med moms er der jo ikke dansk momsfradrag at hente)

Hvorfor ikke moms - er kunden ikke momsregistreret og trækker momsen fra så ingen taber på det?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Jun 13
Indlæg ialt: 285
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Et interessant spørgsmål i forhold til at få kundens navn på en flybillet, når man selv rejser. Er det nemmeste ikke stort set altid at selv ligge ud og så netop fakturere samlet efterfølgende?

Er der andre ting man bør tage hensyn til?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

nah - kunders navn skal på ved udlæg - små ting slipper nok uden problem, men flybillet kan man godt få kundens navn på - men det kræver jo ofte at kunden er med i bestillingen - forskelligt fra selskab til selskab - Så længe det er momsregistrerede man lægger ud for, har det jo ingen større betydning andet end lidt likviditetsskubberi så jeg har altid bare samlet sammen og sendt samlet faktura med moms 

Hvis ting betales ved bestilling med eget kredit kort så er udlæg svært - hvis man får en regning - så er det ikke svært at få den til det firmanavn man skal lægge ud for normalt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Jun 13
Indlæg ialt: 285
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan man I princippet ikke blot skrive en faktura på "transport, kost og logi" kr. XX + moms?

Eller det er måske i forhold til, at de kan trække det fra også?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo det kan man  - efter aftale. Der behøves ikke, når du fakturerer ligge et bilag for hver omk. med i fakturaen - bare beskriv godt så skal det række når de betaler ren trediemand. Du ha jo så også bilagene hvis der nogen skulle være ønske om så grundig gennemgang - du husker at bruge korrekte skatte og moms regler bare selv for logi osv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Søborg
Tilmeldt 4. Sep 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres gode svar! Jeg fakturerer det bare samlet med moms.

VH Lars

Fra Søborg
Tilmeldt 4. Sep 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Det viste sig dog, at det kunne jeg ikke gøre, det skulle være uden moms. Så jeg måtte efterfølgende tilbagekalde fakturaen og sende en ny uden moms

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Thygesen:

Det viste sig dog, at det kunne jeg ikke gøre, det skulle være uden moms. Så jeg måtte efterfølgende tilbagekalde fakturaen og sende en ny uden moms

det må du nok ikke regne med skat/moms bliver så glade for - det er jo ikke kunden der bestemmer hvordan du skal fakturere- Du må ikke fakturerer som momspligtig uden moms, det er moms snyd som jeg husker historien - Det var ikke udlæg men alt muligt blandet

Det er ærgerligt at ha sådan en hængende ved en kontrol hos dig - eller hos kuden - Hvorfor så ikke lige lade en revisor se det konkrete i det mindste

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)