Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et par spørgsmål til moms + selvstændigt firma

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Sep 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er selvstændig fotograf, rimelig ny startet og grøn omkring moms osv. 

Jeg er momsregistreret men har et par spørgsmål jeg håber i kan hjælpe med.

1. skal der laves regnskab 1. gang om året? og skal de afleveres et sted eller hvordan?

2. Jeg har en del arbejde i udlandet, hvad gør jeg med moms der? 

3. Jeg holder nogle møder både i studiet og på café. Hvis jeg holder møde i studiet, kan jeg godt finde på at købe maden ind i det lokale supermarked hvor der måske også er øl på listen, kan jeg trække moms fra der? Hvad med møderne på café?

På forhånd tak for svar :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

1 som udgangspukt synes jeg det er skidt ide at starte op helt uden at ha enten lidt helt basal viden om moms og regnskab eller en online boghoder inde over - det kan blive dyrt lige pludseligt men regnskaber skal føres eftet bogføringsloven og kun indsendes når/hvis skat anmoder om det - gemmes 5 år og tal fra dem skal til skat i udvidet selvangivelse

2 Fakturer med reverse charge hvis det er til EU lande momsregistrerede og angiver hele tiden i EU salg unde moms til skat + rubik C angiver - til andre lade blot rubrik C og til private i EU fakturer du med moms

3 Møder med forretningsforbindelser i dit lokale mad og evt øl kvart fradrag for udgiften kun og fuldt momsfradrag - på cafe kvart udgiftsfradrag og kvart moms - typisk ting skat kontrollerer - også deltagere skal med på bilag så det kan kontrolleres du var med konen eller vennerne

Jeg synes du skal finde en online bogholder snarest og måske generelt købe og læse min ebog om personlig virksomhed så du bliver lidt bedre klædt på https://www.saxo.com/dk/personlig-virksomhed-enkeltmands-is_pdf_9788740489989 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)