Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Underleverandør går konkurs

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Sep 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg skriver af ren nysgerrighed/panik, da min kæreste, som for 1 års tid siden startede som selvstændig tømrer, er fanget i en lidt træls situation.

En underleverandør på en entreprise, som min kæreste står for, er gået konkurs dagen inden de skulle gå i gang med opgaven.

Mit spørgsmål er, er der nogen måde, hvorpå man kan gøre krav på en eller anden form for erstatning/kompensation. Selvom der skaffes en ny håndværker, bliver det jo til en noget højere pris, da det er "last minute"...

Håber nogen har erfaring  med dette :)

 

 

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er nok ikke umuligt alt efter hvad der står i jeres kontrakt med leverandøren. Men er de gået konkurs har de nok ikke nogen penge, jeg har endnu tilgode at se en virksomhed der er gået konkurs hvor andre end advokater, offentlige myndigheder og banker fik penge :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer jo helt an på hvad type virksomhed den konkurs tømrer havde?  Er der tale om et Aps / A/S vil der typisk ikke være penge i boet til en erstatning.  Er der derimod tale om en enkeltmands virksomhed, vil man formodentlig altid kunne rejse et krav, men hvad hjælper det vis der ikke er nogen penge.

 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvstændig_tilskuer:
Mit spørgsmål er, er der nogen måde, hvorpå man kan gøre krav på en eller anden form for erstatning/kompensation. Selvom der skaffes en ny håndværker, bliver det jo til en noget højere pris, da det er "last minute"...

Hun har ikke direkte tabt noget på det. Og det må da sige at være bedre det sker inden opstart end at det sker i forløbet og at alt arbejde går i stå. Så kom videre og glem alt om det. hvis hun starter en sag på det er der kun en vinder og det bliver Advokaten.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)