Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af alkohol for en under 18

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Sep 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er en 16-årg dreng der går og drømmer om at starte min egen virksomhed, hvor salget vil være alkohol, men desværre har jeg fundet ud af, at man skal være 18 for at sælge alkohol.

Hvis mine forældre står for alt salg af alkoholen, vil der så være mulighed for, at jeg kan få pengene? Eller bliver jeg nødt til at vente, til jeg bliver 18?

Jeg håber, at der er en der vil hjælpe mig :-)

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså, hvis du kan få dine forældre til at gøre alt arbejdet med at sælge det - og de så vil forære dig overskudet bagefter - ville jo være fedt Cool

De må forære dig for 60.700,- hvert år uden at skulle betale afgift af det. http://www.minadvokat.dk/gaveafgifter/

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra London
Tilmeldt 1. Feb 15
Indlæg ialt: 164
Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart mener jeg, at du sagtens kan gøre netop dette, så længe dine forældre er inde over det.

Jeg er hverken advokat eller noget andet, så jeg tør intet sige med sikkerhed. Jeg tænker på mine tider som ungarbejder i COOP; tit og ofte kom jeg ind og sælge ved alkohol/cigaretter, men jeg måtte kun sælge det, såfremt at der var endnu en medarbejder over 18 år til at stå sammen med mig. Jeg formår, at det er samme regler i internetvirksomheder?

Du må ikke holde mig op på det, men det vil jeg umiddelbart tænke.

Managing Director af TimothyMedia Ltd. & Salerific Ltd
Få udviklet din næste webshop billigt hos TimothyMedia.com

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

ja forældre må jo godt sælge alkohol - der er en række krav for at importere - punktafgifter mm hvis det ikke er noget de køber i DK - men ja de må godt stifte et selskab eller en virksomhed og de må gerne ansætte en søn der er over 15 og lønne denne. Skat vil se hårdt på, om det der sker er, at forældre bare flytter deres eget overskud med skat over på sønnen, men ER det sønnen der laver det meste arbejde (og jo langt fra alt da han jo ikke må optræde som virksomhed eller importere) så kan man tænke sig at forældrene skattes af halvdelen af overskuddet  og bruger den anden halvdel på løn til sønnen og indberetter det til skat

Det lyder ikke som nogen nem rejse

Den med at give det som gave uden skat ville jo betyder, at forældrene havde betalt skat af en indtægt på over 100.000 kr, for at de skulle ha 60.700 at give videre, så den vil jeg vist ikke anbefale - men ansat og løn - vis forældre vil tage alt besværet med ansvar, tilladelser, forsikringer - løn indberetning og regnskab og skat  og og og 

 det er der ikke noget juridisk i vejen for. 

Jeg kan tilføje, at det ikke kun er alkohol du ikke må sælge. Du må SLET ikke sælge noget erhvervsmæssigt/optræde som virksomhed, før du er 18 eller har dispensation fra statsamtet http://johnhannover.blogspot.dk/2014/08/forbudt-at-drive-virksomhed-hvis-man-er.html så enten dispensation eller via forældre, også hvis det var iPhone udstyr og andet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Sep 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for alle svarene. De hjalp meget :-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)