Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Banken nægter mig en konto

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 3. Sep 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Glad for jeg fandt dette sted og håber virkelig der er nogle som kan hjælpe mig.

Jeg flyttede fra DK for snart 2 år siden.
Dengang lukkede jeg min danske virksomhed som leverede service ydelser til andre danske virksomheder.
Jeg har i dag en udlandsk virksomhed da jeg kan levere min service ydelse lige meget hvor jeg er i verden.

Jeg får fra mine kunder betaling via en dansk bank da alt andet koster tid og penge for mine kunder.

Den danske bank kan desværre ikke lade mig beholde min forretnings-konto da jeg ikke har dansk CVR,
De vil heller ikke lade mig føre penge over en privatkonto da privat og erhverv ikke må blandes sammen.

I dag gav de mig så 14 dage til at få det i orden ellers ville de lukke min konto.

Så langt så godt!

Eneste mulighed jeg så har er at oprette dansk cvr igen og trække moms hos mine kunder.
Selve momsen har de før selv stået for og er helt reelt.

Jeg kontakter told og skat som siger at jeg ikke kan oprette cvr da jeg ikke er momspligtig i DK og heller ikke har nogen grund til det.

Jeg forklare dem sagen som de desværre har hørt før.
De siger så at det er nogle interne regner i banken som gør at de vil lukke den og at alt hvad jeg laver egentlig er reelt nok,
Banken undskylder sig med hvidvaskningsregler som told og skal heller aldrig har hørt om før

Nu står jeg så med at jeg har 14 dage inden de lukker kontoen.
Kan ikke oprette cvr og kan åbenbart ikke have en konto hvis jeg ikke har cvr.

Skal siges at jeg har en firmanummer og betaler hvad jeg skal så intet er forkert.

Jeg kan godt se jeg ikke tjener mange penge til banken da jeg ikke skylder penge og heller ikke har millioner på kontoen.
Jeg har arbejde nok men kan åbenbart ikke få betaling for mit arbejde,

Er der nogle som kender til de problemer og kan sige mig hvad pokker jeg nu skal gøre...

Er godt nok på herrens mark her.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld mig men det koster alt kun 40 - 50 DKK at lave en overførsel til udlandet, så jeg forstår ikke rigtigt dit problem.

 

Tilmeldt 3. Sep 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Desværre ikke

Det koster 200-300 til thailandsk bank og kan tage op til 14 dage før pengene er registreret.

Dog vil jeg gerne holde mig til mit spørgsmål og nogle ved hvad man gør for at beholde en dansk konto
Vil meget gerne beholde den.

Har forhørt mig ved andre som siger det er ulovligt at smide en kunde ud af banken.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Som en nødløsning kunne du lave en paypal konto  - og så kunne du vel også have en privat konto - du så bare tilknytter til din virksomhed.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 3. Sep 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Krabbe, scanboat.com:

Som en nødløsning kunne du lave en paypal konto  -



Har jeg, bare utroligt at banken blokker for alt.
Så håber stadig en eller anden sidder med det gyldne svar

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Thailanderen:
Det koster 200-300 til thailandsk bank og kan tage op til 14 dage før pengene er registreret.

 

Så må du jo bare afholde den omkostning til din thailandske bank.

Hvorfor er det så svært for dig at forstå at du ikke bare kan få en firma konto uden et CVR nr. hvilket du mig bekendt kun kan få hvis du har et Aps eller A/S når du bor i udlandet.  

Naturligvis er det ikke ulovligt at din bank opsiger samarbejdet, i øvrigt skal banken jo også overholde div. hvidvaskningsregler.

 

Tilmeldt 3. Sep 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Thailanderen:
Det koster 200-300 til thailandsk bank og kan tage op til 14 dage før pengene er registreret.

 

Så må du jo bare afholde den omkostning til din thailandske bank.

Hvorfor er det så svært for dig at forstå at du ikke bare kan få en firma konto uden et CVR nr. hvilket du mig bekendt kun kan få hvis du har et Aps eller A/S når du bor i udlandet.  

Naturligvis er det ikke ulovligt at din bank opsiger samarbejdet, i øvrigt skal banken jo også overholde div. hvidvaskningsregler.



Fordi det ikke handler om at jeg gør noget forkert og hvidvaskningsregler bare er god undskyldning fra banken,
Det handler om de ikke tjener særlig mange penge på en udlandsdansker og bare gerne vil af med dem.

Selv told og skat er uforstående overfor deres argumenter men ønsker naturligvis ikke at gå ind i det.

Alle regler er overholdt men bankerne i dag gider ikke kunder som de ikke tjener de store penge på.

Kan godt se vi ikke er enig, behøver vi så heller ikke være :) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

den med de ikke tjener penge på dig tror jeg ikke er grunden du. Det løser banker let ved et gebyr hver måned, så det er nok ikke grunden.

Du kan stifte selskab i dk for at få CVR men det vil så give dansk regnskab og selskabsskat som min og måske mere komplikation. 

Nu er der jo så også mere end EN bank i DK, så hvis du vil betale gebyr så tror jeg som godt du kan finde en, der i alle fald vil lade dig ha personlig konto hos dem. Problemet kan være, at kører du erhverv over den, og kunder betaler til den, og laver en fejl eller returnerer varer eller andet, og du har tømt kontoen, så skal banken medvirke til kunden får penge retur. Jeg tror det er der et sted den hænger, de kan ikke få sikkerhed fra dig personlig fordi du bor i Thailand -og en konto der kører erhverv giver dem risiko, like it or not - men shop rundt - eller - brug som foreslået Paypal eller kreditkortbetalings løsning af div slags

Der er jo masser af udenlandske shops som bare har kreditkort betaling og intet andet, og det vil dine kunder, selv ved ydelser måske være gladere for, da det giver lidt mere sikkerhed end bare at betale til en bankkonto

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Thailanderen:
Fordi det ikke handler om at jeg gør noget forkert og hvidvaskningsregler bare er god undskyldning fra banken,
Det handler om de ikke tjener særlig mange penge på en udlandsdansker og bare gerne vil af med dem.

 

Sikke da noget vrøvl du skriver mht hvisvaskningsregler - hvordan kommer du på banken bare bruger det som en undskyldning ?  I øvrigt er det ikke SKAT der er myndighed mht hvidvaskning reglerne.  Du kan jo ringe og spørge Finansrådet hvis du mener din bank lyver.  

At banken genne vil af med kunder de ikke tjener penge på er vel ikke mærkeligt - gider du måske at arbejde gratis ?

Tilmeldt 3. Sep 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

den med de ikke tjener penge på dig tror jeg ikke er grunden du. Det løser banker let ved et gebyr hver måned, så det er nok ikke grunden.

Du kan stifte selskab i dk for at få CVR men det vil så give dansk regnskab og selskabsskat som min og måske mere komplikation. 

Nu er der jo så også mere end EN bank i DK, så hvis du vil betale gebyr så tror jeg som godt du kan finde en, der i alle fald vil lade dig ha personlig konto hos dem. Problemet kan være, at kører du erhverv over den, og kunder betaler til den, og laver en fejl eller returnerer varer eller andet, og du har tømt kontoen, så skal banken medvirke til kunden får penge retur. Jeg tror det er der et sted den hænger, de kan ikke få sikkerhed fra dig personlig fordi du bor i Thailand -og en konto der kører erhverv giver dem risiko, like it or not - men shop rundt - eller - brug som foreslået Paypal eller kreditkortbetalings løsning af div slags

Der er jo masser af udenlandske shops som bare har kreditkort betaling og intet andet, og det vil dine kunder, selv ved ydelser måske være gladere for, da det giver lidt mere sikkerhed end bare at betale til en bankkonto

vh John Hannover



Hej John.

Tak for svar.
Vil skam gerne betale gebyr hvilket jeg også har forklaret banken.

Nu er det virksomheder jeg henvender mig til og de fleste har jeg haft i flere år så derfor et godt sammenarbejde.
Paypal kunne jeg godt bruge men syntes bare det er uprofessionelt at sende mine kunder til en hjemmeside for at betale en regning.

Kender du en god bank som gerne vil have erhvervskunder i udlandet?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)