Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan skaber jeg salg og god branding af dyrt kvalitetsprodukt? (Håndlavede designermøbler)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 25. Feb 14
Indlæg ialt: 63
Fra  Bobo ApS - www.boboonline.dk Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg kunne rigtig godt bruge noget hjælp.. 

Jeg er blevet "hyret" af Morten Stenbæk, http://www.mortenstenbaek.dk/ til at hjælpe ham med at skabe noget salg. Det fungerer som et studiejob hvor jeg får en fast løn. Som i kan se på siden er det håndlavede møbler vi snakker om. Priserne står ikke på siden, men nogle af møblerne sælges til over 20.000 kr. 
Da han bruger rigtig meget tid på at designe og lave møblerne selv, søgte han en person der kunne hjælp ham med at lave noget markedsføring for ham og skabe noget salg. 

Han er mest interesseret i at sælge til privatpersoner, men er åben for det meste. Både i ind og udland.

Jeg har noget erfaring inden for social medie markedsføring og Google AdWords. (Han er dog ikke så interesseret i at markedsføre sig på Google AdWords, grundet dårlig erfaring.)

De fleste af dem der har købt møblerne er 50+, men målgruppen er egentlig 35+ aldersmæssigt. Målgruppen er selvfølgelig også folk der har en god indtjening, der gør at de er villige til at bruge så mange penge på et møbel.

Når det er designermøbler vi snakker om, taler jeg egentlig meget for at man skal bruge en del penge på at brande sig selv og sine produkter. Budgettet er dog ikke så stort, og jeg er løbet lidt tør for idéer til, hvordan jeg kan skabe nogen salg for ham, for i den sidste ende, er det det jeg bliver målt på. 

Jeg kunne godt tænke mig at høre fra nogen, der har erfaringer med at markedsføre og sælge så dyre produkter. Hvad anbefaler i at jeg gør?
Alle andre er selvfølgelig også velkomne til at komme med inputs. 

Det jeg søger er vel dybest set noget inspiration og nogle råd til, hvordan jeg kan markedsføre og skabe nogle salg for hans produkter, uden et kæmpebudget. Hvis i mener at et kæmpebudget er det der skal til, er i også meget velkomne til at skrive det. 

Venlig hilsen

Nicolai 

BOBO - Møbler og boligtilbehør til de bedste priser. 

Fra Barcelona
Tilmeldt 18. Jul 15
Indlæg ialt: 113
Fra  wearehumans.dk Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicolai,

Interessant :)

Instagram og Pinterest ville være gode sociale medier til brand awareness. Det kræver gode billeder af produkterne, men hvis I har det er disse platforme også utroligt gode. Brand det som dansk design.

Salgsorienteret vil jeg fokusere på Facebook og gøre følgende:

Brug video materiale (evt den som ligger på hjemmesiden)

Lav en video annonce via Power Editor og gem en målgruppe ud fra alle dem der har set videoen.

Lav en kliks til hjemmeside kampagne og målret den til dem der har set videoen. Send dem til hjemmesiden og giv dem mulighed for at kontakte jer eller giv dem muligheden for at bestille et opkald.

Dette kan I teste med et lille budget. Hvis det virker kan I lave annoncerne igen med et større budget.

Husk at installere en Facebook pixel på hjemmesiden, så I gemmer alle de besøgende i en målgruppe. Herefter kan I vise annoncer til dem.

Det var lige ét  konkret eksempel på hvad du kunne gøre.

Mvh Martin

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Sonderbaek:

Instagram og Pinterest ville være gode sociale medier til brand awareness. Det kræver gode billeder af produkterne, men hvis I har det er disse platforme også utroligt gode. Brand det som dansk design.

Salgsorienteret vil jeg fokusere på Facebook og gøre følgende:

Tjahh så er spørgsmålet bare om dine råd virker på den kundegruppe + 50 år.  Personligt tvivler at dine råd har den store virkning på den type kunder.

Fra Barcelona
Tilmeldt 18. Jul 15
Indlæg ialt: 113
Fra  wearehumans.dk Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

50+ not so much. Nu nævnte han også 35+ og det var da et forsøg værd at lave et par profiler og teste det. Det er jo kvit og frit. Hvis der er positiv feedback kan de forsøge med annoncering.

På Facebook er der heldigvis også aktive brugere i alderen 50+, som der kunne målrettes imod.

Tilmeldt 5. Jan 14
Indlæg ialt: 258
Fra  sjove-jokes.dk og sjove-vitser.dk Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Tag møblerne med ind på kongens nytorv, og sæt en lille stue eller lignende op i det fri - Mange mennesker og mange penge i omløb :-) 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)