Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trække moms fra noget jeg købte inden jeg startede virksomhed?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jan 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg har hørt at man kan trække moms fra noget som er købt op til 6 måneder inden man startede virksomheden, passer det?

Hvis det gør, er det så muligt at gøre det samme hvis man opretter et PMV og senere laver det om til enkeltmandsvirksomhed? er det så 6 måneder før man startede virksomheden eller 6 måneder før man opgradere til enkeltmandsvirksomhed

Mvh Nicklas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Nickcap:

Jeg har hørt at man kan trække moms fra noget som er købt op til 6 måneder inden man startede virksomheden, passer det?

Hvis det gør, er det så muligt at gøre det samme hvis man opretter et PMV og senere laver det om til enkeltmandsvirksomhed? er det så 6 måneder før man startede virksomheden eller 6 måneder før man opgradere til enkeltmandsvirksomhed

Mvh Nicklas

nej . en af forudsætningerne er helt enkelt, at man intet har solgt uden moms inden stiftelse - det gælder Intet solgt som privat CPR eller  i sagens natur, hvis man PMV - Momsfradrag KUN hvis man tænkte sig, at man gik fra person og købte ting TIL BRUG FOR AT KOMME igang og IKKE brugte dem privat og intet solgte uden moms osv

Se ellers http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/aktiverogvareridenstiftelse.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)