Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skattespørgsmål, Bilag ved mange køb m.m

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Sep 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,


Jeg er ny bruger her på siden. Jeg har min egen hjemmeside, hvor jeg har startet nogle salg af t-shirts i en begrænset periode. Salget går nogenlunde, men det gør oprettelse af bilag desværre ikke, da det tager en krig.

Pt. bruger jeg Dinero, men jeg synes det er for besværligt at oprette en ny faktura for hver gang, der er et salg. Eks. 100-150 salg på kort tid, hvor det tager 2-3 min. pr. faktura.

Mit spørgsmål er, om det kan gøres lettere?

Hvis 100-150 forskellige personer køber en t-shirt, er det så nødvendigt, at jeg går ind og oprette en faktura i Dinero, som bilag for købet, hvis skat en dag skulle tage fat i mig? Eller er det muligt ved dags ende, at sige x antal t-shirts til x antal kr = samlet beløb på x. og så slå det ind i regnskabet sidst på dagen? - Hvis den løsning er OK, hvordan sikrer jeg mig så bilag, hvis jeg en dag bliver bedt af skat om at dokumentere for salg af t-shirts?

Hvis I har brug for at jeg uddyber, så sig endelig til :)

Mvh
Henrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

du skal jo bruge et bilag til den der køber af dig - i en eller anden form - så køber har noget at betale ud fra - med moms synligt og hvad der kan være

Det må du jo ha enten elektronisk - og så må du kunne printe en samlet liste over alle salg og bogføre den liste samlet - men du kan ikke f.eks. kun bogføre ud fra bank eller andet-  du skal ha noget over de enkelte salg - og dine kunder skal ha noget

Om du så bogfører DEN liste på en gang hvis moms og alt er ens - så er det helt frit frem at "klipse" bilagene fysisk eller elektronisk sammen med samlebilaget

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Sep 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,


Tak for dit svar.

I systemet er der mulighed for, at køberne får en kvittering i det øjeblik, de har betalt. Den kvittering har vi også mulighed for at få, men det vil så igen stadig være 100-150, eller måske flere kvitteringer, som ligger i forskellige filer.

Kan det være rigtigt, at jeg skal gemme alle de 100-150 filer / printe dem ud, før det er dokumentation nok, hvis skat en dag skulle kigge forbi?

Vi har let mulighed for, at kunne få en kvittering selv. evt. som PDF fil ved siden af ordren. Men jeg tænker, om der ikke kan spares noget tid på den ene eller anden måde?


Bare i dag har jeg brugt 5 timer rent på at taste fakturaer ind i systemet på Dinero, og der er en lang sejr kamp endnu, hvis jeg skal fortsætte sådan her?

I hvilken form vil SKAT i øvrigt kræve dokumentationen? Skal alt være printet til dem, eller ville det være fint at sende de 150 individuelle filer med kvitteringer til dem ? :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Henze05:
Kan det være rigtigt, at jeg skal gemme alle de 100-150 filer / printe dem ud, før det er dokumentation nok, hvis skat en dag skulle kigge forbi?
der er ikke krav om print hvis du kan gemme ting elektronisk men du skal kunne hente dokumentationen let i forhold til det samlebilag du bogfører efter. Det handler jo om, at hvis skat ikke finder dokumentation korrekt-  så sætter de deres egene tal - andet kan de jo ikke.

Skat beder ikke om at få sendt ting normalt - men det kan forekomme. Normalt vil de være tilfreds hvis filerne er sådan, at de kan klikke på en fil og se den hænger helt sammen med dokumentet. Kan du slet ikke i dit system hente en liste over alle salg for dagen som har oplysninger om evt kunde, moms osv?

Websites og andet kan altid indrettes til at lave den dokumentation der behøves og i langt de fleste fald også til via API at integrere med regnskabsprogrammet.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)