Hej, Vi har en kunde i Østrig som vi har handlet med i over 15 år. Kunden har altid betalt til nogenlunde fornuftig tid. De seneste par år er Deres betalinger desværre kommet senere og senere efter de har fået ny Geschäftsführer. Vi er derfor for et lille års tid siden gået over til 50% forudbetaling og 50% 14 dage netto. Dette har kørt fint indtil nu, men nu kunden så over 2 måneder over forfald på den seneste faktura. Vi sætter pris på kunden og har derfor selvfølgelig rykket for pengene på en pæn måde. Men nu er beslutningen taget. Kunden har får et ultimatum med udgangen af denne uge. Det bliver meddelt at vi indgiver krav om betaling og hvis kunden i fremtiden vil handle hos os så er det med 100% forudbetaling. Hvordan får vi så vores penge? Der er selvfølgelig inkassoburoer men jeg har også googlet mig frem til den "Europæisk betalingspåkravsprocedure"
Så vidt jeg forstår svarer det nogenlunde til fogedretten i DK, hvor jeg så indgiver kravet til retten i den by min kunde bor i. Jeg er pt. ikke sikker på hvad som er det mest fornuftige at gøre, så alle gode råd modtages gerne. |
Har du ringet til kunden og spurgt hvorfor de ikke betaler ?
Er det mange penge det drejer sig om ?