Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ubehagelig kunde og offentlig "ydmygelse" - CPR-nummer oplysning

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ravn:

Og hvem skulle sige noget til dig hvis du ikke gør?   Overfor SKAT vil du altid kunne argumentere med at et CPR nr. er personligt., så vil jeg godt se hvad de siger.

Ravn, du taler mod bedre vidende.

Det er et ufravigeligt lovkrav at oplyse CPR nummer på en faktura når du ikke er CVR registreret. SKAT ville nok sige at de gerne vil se dine øvrige fakturaer, når nu du ikke overholder lovkravene.

Lad være med at råde folk til noget du tydeligvis ikke ved en hujende fis om.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

undlade at give CPR vil jo være gave til den sure kunde. Han kan jo bare sige - jeg nægter at betale og - frem med CPR som loven kræver jeg skal indberette honorar på. Før jeg får det så jeg ved det er korrekt du kræver som honorar vil jeg slet ikke forholde mig til regningen - - trækker bare tid ud, til næste nægtelse.

Jeg kan heller ikke se CPR skulle være noget han misbruger - Måske navn og adresse hvis han vil hænge nogen ud - men misbruge CPR vil da stille ham elendigt, så det kan jeg ikke engang se reel fare i

Følg loven og skat vil aldrig bakke op om gemt CPR ved løn og honorar er jeg sikker på

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 7. Oct 08
Indlæg ialt: 134
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja - jeg ved ikke hvorfor, men min intuition sagde mig, at det var det der lå bag ved det hele...

Og netop derfor er det vigtigt at du er fast i troen - og får fyret fakturaen afsted til ham. Og du skal såmænd nok se, at den også bliver betalt - omend han måske ikke i første omgang betaler den uden brokkeri.

Hold fast - der findes så mange Idioter (undskyld moderator) - og det ville søreme være rart hvis man kunne undgå dem.

Og praksissen som du har oplevet - er desværre ikke spor usædvanlig.

God aften :-)

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)