Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ubehagelig kunde og offentlig "ydmygelse" - CPR-nummer oplysning

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Line M Thorsen:

WPHELP:

Helt enig med Ravn, du skal IKKE oplyse dit CPR.

En faktura med navn og adresse er nok.

Hvordan er I sikre på det?

Det plejer man at skulle for at det kan oplyses til SKAT, når man ikke har CVR.

det er også en klar fejl. Du må ikke som CPR fakturere et firma uden dit CPR helt enkelt, det ligger i, at firmaet har krav om indberetning, så det er en klar fejl at sige du IKKE skal give dit CPR - hvis du altså vil ha honorar betalt. Jeg tvivler på du nu kan stifte virksomhed - PMV eller hvad andet, hvis din aftale er indgået som person, så vil du bare forkludre det i retten, hvis du nu kommer med faktura fra et CVR og aftalen er lavet uden et CVR med dig som person

Lad dig nu ikke rode ud i mere besvær

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvordan skal kunden kunne oplyse at han har betalt honorar til Line hvis han ikke har hendes cpr.nr.?

Send en regning med de krav der er til den, og tag den derfra.

Vi har alle prøvet at lave et stykke arbejde som modtageren ikke var tilfreds med. Det er naturligt at man bliver ked af det, og måske også bange for konsekvenserne.

Hvad konkret er manden utilfreds med? Kvaliteten af dit arbejde, eller mener han du har givet udtryk for at du kunne noget som du ikke magtede?

Hvor om alting er, så er der som oftest 2 sider af sagen.

Held og lykke med det.

PS: Med mindre manden er stjernegal eller du vitterligt har lavet et virkeligt dårligt stykke arbejde, så er der nok ikke den store risiko for at han bruger en masse kræfter på at hænge dig ud alle muliged steder

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Line M Thorsen:
Man skal desværre oplyse CPR hvis man ikke har CVR - så John har ret. Synes dog det er ubehageligt i denne situation.

Og hvem skulle sige noget til dig hvis du ikke gør?   Overfor SKAT vil du altid kunne argumentere med at et CPR nr. er personligt., så vil jeg godt se hvad de siger.

"sådan sag vil være "vigtig" nok,    Vi tager altså om injurier som høre ind under straffelovens bestemmelser, det kan give op til 4 måneders fængsel - så ja naturligvis er det noget de vil behandle.

 

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 7. Oct 08
Indlæg ialt: 134
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Line,

Du skal slet og ret pakke al nervøsitet sammen - og væk.

Og sende ham den faktura pr. omgående - og uden at du behøver være nervøs for hvad han kan bruge dit cpr-nummer til. For ret beset er der ikke meget han kan gøre, og du ved jo hvem du har udleveret dit cpr-nummer til for nylig, hvis der skulle komme nogetsomhelst. Det tror jeg bare ikke på vil ske...

Jeg oplevede selv for nogle år siden, at en mangeårig kunde kom i kontakt med en af mine konkurrenter (it-drift) ved et tilfælde - og den pågældende konkurrent svinede mig til - så min gode mangeårige (gennem ca. 5-6 år) kunde, pludselig troede at jeg var en værre bandit der ikke lavede tingene ordentligt. Det skal her bemærkes, at alt kørte upåklageligt - hele vejen igennem - og iøvrigt var udført 100% professionelt og efter alle forskrifter. Formålet med svineriet var at få kunden fra mig - og over til konkurrenten. Og det lykkedes også - men kunden fortrød bitterligt efterfølgende (fik jeg fortalt af en af deres medarbejdere). Jeg kunne forestille mig, at noget tilsvarende er sket i din situation - og vil bare sige: "Op på hesten igen".

Men - se at få sendt den faktura afsted - og uden at spekulere over alt det der kan ske....

For din kunde har bare at betale for den aftalte vare!!!

Fra Odense
Tilmeldt 28. Oct 13
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Manden er pludselig utilfreds med det logo jeg lavede til ham, som er komplet ud fra hans krav og tilretninger efterfølgende. Søsteren må så have et så godt tag på ham at hun så har booket sin ven til at løse opgaven. Han var fuldt tilfreds i knap en uge indtil hun kom ind i billedet - derfor mener jeg at hans beskyldning ikke er berettiget.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Anders Bruun Rasmussen:
Hvordan skal kunden kunne oplyse at han har betalt honorar til Line hvis han ikke har hendes cpr.nr.?

 

gad vide hvor mange kunder der ved at de skal indberette noget - nok ingen.   Men stop nu med Jeres regelrytteri.

Fra Odense
Tilmeldt 28. Oct 13
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Dejligt at vide mht. retshjælpen, Ravn - at de vil tage den og at han kan straffes for det, hvis han gør det.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis han har kaldt dig svindler og du ikke er dømt så start en injuriesag som du nemt kan vinde. Så kan du give ham tilbage på den måde

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ravn:

Og hvem skulle sige noget til dig hvis du ikke gør?   Overfor SKAT vil du altid kunne argumentere med at et CPR nr. er personligt., så vil jeg godt se hvad de siger.

"sådan sag vil være "vigtig" nok,    Vi tager altså om injurier som høre ind under straffelovens bestemmelser, det kan give op til 4 måneders fængsel - så ja naturligvis er det noget de vil behandle.

Nu må du holde op Ravn. Den der skal betale kan ikke gøre det lovligt uden at indberette på CPR nummer - så betaling vil være ulovlig for ham. Du kender ikke loven eller kommer med dårligt - rigtigt dårligt råd

Prøv lige som honorar eller lønmodtager at nægte at gi CPR og argumenter overfor skat med, at det er personligt- Det er rent vrøvl

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 28. Oct 13
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Emballadøren:

Hej Line,

Du skal slet og ret pakke al nervøsitet sammen - og væk.

Og sende ham den faktura pr. omgående - og uden at du behøver være nervøs for hvad han kan bruge dit cpr-nummer til. For ret beset er der ikke meget han kan gøre, og du ved jo hvem du har udleveret dit cpr-nummer til for nylig, hvis der skulle komme nogetsomhelst. Det tror jeg bare ikke på vil ske...

Jeg oplevede selv for nogle år siden, at en mangeårig kunde kom i kontakt med en af mine konkurrenter (it-drift) ved et tilfælde - og den pågældende konkurrent svinede mig til - så min gode mangeårige (gennem ca. 5-6 år) kunde, pludselig troede at jeg var en værre bandit der ikke lavede tingene ordentligt. Det skal her bemærkes, at alt kørte upåklageligt - hele vejen igennem - og iøvrigt var udført 100% professionelt og efter alle forskrifter. Formålet med svineriet var at få kunden fra mig - og over til konkurrenten. Og det lykkedes også - men kunden fortrød bitterligt efterfølgende (fik jeg fortalt af en af deres medarbejdere). Jeg kunne forestille mig, at noget tilsvarende er sket i din situation - og vil bare sige: "Op på hesten igen".

Men - se at få sendt den faktura afsted - og uden at spekulere over alt det der kan ske....

For din kunde har bare at betale for den aftalte vare!!!

Tusind tak - og ja, du har bestemt ret! Jeg sender ham en faktura og så ved jeg jo hvad jeg kan gøre, hvis han skulle hænge mig ud offentligt. Min største bekymring er dog eventuelt rygte - men du har jo helt ret mht. konkurrenten!

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)